English

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرگزاری موج؛

رایزنی اپراتورها با سازمان تنظیم مقررات برای ارائه بسته‌های بلندمدت جدید اینترنتی در جریان است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «اینکه مثلا بسته ۱۵ گیگ اینترنت با قیمتی در حدود ۸۲ هزار تومان ارائه می‌شود و سپس توقع داشته باشیم بسته‌های بلندمدت دیگر به قیمت مثلا ۶ سال قبل ارائه شوند، چندان منطقی و قابل برآورده شدن نیست.»

 رایزنی اپراتورها با سازمان تنظیم مقررات برای ارائه بسته‌های بلندمدت جدید اینترنتی در جریان است

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرگزاری موج درباره حذف بسته‌های اینترنتی بلندمدت برخی اپراتورها و ایفای نقش از سوی وزارت ارتباطات در این رابطه عنوان شده، گفت: «هیچ بسته‌ای که در سال ۱۴۰۱ وجود داشته، در سال ۱۴۰۲ حذف نشده است. طبق قوانین و مقررات، هر بسته‌ای که اپراتورها بخواهند اضافه کنند، باید با سازمان تنظیم مقررات هماهنگ کنند تا بسته معرفی شده، تضمین‌کننده حقوق مصرف‌کنندگان باشد و در عین حال، فضای رقابت را برهم نزند و کیفیت لازم را داشته باشد.»

وی گفت: «ما از هر بسته‌ای که در چارچوب قیمت‌گذاری‌های انجام شده (سقف و کف‌های تعیین شده) ارائه شود، استقبال می‌کنیم. با این حال، سال گذشته بسته‌هایی را معرفی کردند و در برخی رسانه‌ها مثلا گفته شد که قیمت فلان بسته در سال ۱۳۹۹ فلان بوده و اکنون چنین است که قیاس و اصل ماجرا دقیق نبود. بسته بلندمدت با حجم بیشتر که سال گذشته معرفی شده بود، در فضای رسانه ای اینطور گفته شد که قیمت مثلا ۵ سال قبل آن چنین بوده و اکنون تفاوت زیادی کرده است. این در حالی است که اساسا چنین بسته‌ای در سال ۱۴۰۱ وجود نداشت که قیاس بر مبنای آن صورت گرفته است. اکنون سازمان تنظیم مقررات در حال رایزنی با اپراتورهاست تا بسته‌های بلندمدت نیز به شیوه‌ای جدیدی طراحی و ارائه شوند.»

وی خاطرنشان کرد: «در این رابطه، ملاحظات رسانه‌ای نیز مطرح است. اینکه مثلا بسته ۱۵ گیگ اینترنت با قیمتی در حدود ۸۲ هزار تومان ارائه می‌شود و سپس توقع داشته باشیم که بسته‌های بلندمدت دیگر به قیمت مثلا ۶ سال قبل ارائه شوند، چندان منطقی و قابل‌برآورده شدن نیست. ما دوست داریم  همه چیز ارزان به دست مردم برسد، با این حال باید ببینیم که آیا اپراتورها نیز می‌توانند این سرویس را ارائه کنند یا خیر.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه