English

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تخصیص ۵۷۲ هکتار زمین برای ساخت مسکن در جزیره هرمز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در جزیره هرمز ۵۷۲ هکتار زمین برای ساخت مسکن نهضت ملی در اختیار داریم؛ همچنین جزیره هرمز هم واگذاری زمین برای واجدین شرایط نهضت ملی مسکن انجام می‌شود.

تخصیص ۵۷۲ هکتار زمین برای ساخت مسکن در جزیره هرمز
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری اظهار داشت :در شرایطی پروژه‌های مسکن را آغاز کردیم که مکلف بودیم منابعی را برای آماده سازی این پروژه‌ها از مولد سازی و منابع داخلی این سازمان استفاده کنیم و به تعبیر وزیر راه و شهرسازی بزرگ‌ترین مولدسازی در تاریخ هم‌اکنون اتفاق افتاده است.

مالکی عنوان کرد: در این راستا زمین 140 هزار واحد مسکن توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده است.در بحث تصویب شهرک ها و تامین زمین برنامه‌ها را پیش می بریم.

وی گفت:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴هزار و ۹۶۸ گزارش برای زمین خواری به سازمان ملی زمین و مسکن گزارش شد که ۳هزارو ۹۰۶ مورد رفع فوری شده است .

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در برخی از استان ها ما با کسری زمین مواجه هستیم گفت: در استان های فارس ،زنجان، آذربایجان غربی ، کردستان ، اصفهان ، لرستان، همدان با کسری زمین مواجه بوده است.

وی افزود: ۵۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که در انتظار تامین زمین است.

مالکی افزود:۳۰هزار هکتار اراضی شناسایی شده به دلایل مختلف از جمله فر نشست از دسترس خارج شدند.

مالکی در خصوص جزئیات واگذاری زمین در جزایر ابوموسی و هرمز، افزود: در خصوص ابوموسی، سند مالکیتی زمین این جزیره به نام سازمان ملی زمین و مسکن است و مالکیت ابوموسی به دولت جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد. در این جزیره برای بومیان و برای کسانی که مشمول قانون هستند زمین و مسکن آماده می‌کنیم. همین واگذاری‌ها در سایر شهرهای کشور داریم در ابوموسی نیز انجام می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: در جزیره هرمز ۵۷۲ هکتار زمین برای ساخت مسکن نهضت ملی در اختیار داریم؛ همچنین جزیره هرمز هم واگذاری زمین برای واجدین شرایط نهضت ملی مسکن انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرک سازی نیز در خارج از حریم شهرها در دستور کار قرار گرفت.و تا کنون ۶۰ شهرک شناسایی و مطالعات مکان یابی آنها به پایان رسیده است. مصوبات کارگروههای استانی و تخصصی اخذ شد. پنج شهرک از این تعداد در تهران قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه