English

برداشت خوشه‌های زرین گندم از مزارع استان تهران آغاز شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم از مزارع استان گفت: تاکنون 120تن گندم از گندم‌زارهای استان برداشت شده است.

برداشت  خوشه‌های زرین گندم از مزارع استان تهران آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج

​، محمودرضا آجودانی با اشاره به آغاز برداشت گندم از امروز  بیان کرد: مراکز خرید آماده دریافت گندم تولیدی گندم‌کاران عزیز هستند و برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه فصل برداشت و خرید گندم و دانه‌های روغنی استان تهران از اوایل خرداد ماه آغاز و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد، افزود: این عملیات با استفاده از چندین دستگاه کمباین از شهرستان های جنوب شرق استان از امروز آغاز شده و همچنان در حال انجام است.

آجودانی تصریح کرد: هم‌اکنون 11 مرکز اعم از مراکز خرید دولتی، سیلوی تهران و سیلوهای شهرستان‌های مجاور آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ‌گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

وی سطح کشت گندم استان تهران را بیش از 47 هزارتن اعلام کرد و افزود: بیشترین سطح گندم استان تهران مربوط به شهرستان‌های ری و ورامین است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی مطلوب، بارش مناسب، رعایت مسائل ترویجی، مبارزه به موقع با علف‌های هرز و سن غلات پیش‌بینی می‌شود میزان عملکرد برداشت گندم در سطح امسال افزایش قابل قبولی داشته باشد.

گفتنی است  براساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، قیمت قیمت نهایی یک کیلوگرم گندم نان 17هزار و500 تومان و کندم دوروم 18هزارتومان مصوب و ابلاغ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه