English

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

هزینه واردات روغن معادل کل هزینه آموزش عالی در کشور است

جواد عسگری با بیان اینکه میزان هزینه واردات روغن معادل ۲۵ درصد از کل واردات کالاهای اساسی است گفت:وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده که در قالب یکی از معاونت ها سازمان پنبه ودانه های روغنی ایجاد کند.

هزینه واردات روغن معادل کل هزینه آموزش عالی در کشور است
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، جواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با بیان اینکه بخش کشاورزی سه برابر صنعت برای اقتصاد کشور بهره وری دارد اظهار کرد: در سال جاری انتظار داریم که به خودکفایی مطلق در تولید گندم برسیم و پیش بینی می شود که حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تن گندم در کشور تولید شود.

وی گفت: شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی ایجاد شد که تا قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی با نرخ واقعی تر تعیین شود به طوری که در نهایت نرخ گندم برای سال زراعی جاری به ازای هر کیلوگرم ۱۷.۵ هزار تومان تعیین شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: در برنامه پنج ساله هفتم توسعه پرداخت و حمایت های بیمه در تسهیلاتی به زنجیره های تولید اختصاص داده می شود، سامانه های کشاورزی هوشمند و آبیاری زیر سطحی راه اندازی خواهد شد.

به گفته عسگری با سند دار کردن اراضی کشاورزی امیدواریم که کشاورزان بتوانند از ظرفیت‌های اعتباری موجود برای دریافت تسهیلات با توجه به ارزش و اعتبار زمین خود تسهیلات بانکی دریافت کنند.

وی تصریح کرد:میزان هزینه واردات روغن معادل ۲۵ درصد از کل واردات کالاهای اساسی است که معادل ۱۰ تا ۱۶ میلیارد دلار است به روغن اختصاص دارد و معادل کل هزینه آموزش عالی در کشور است که با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم که از میزان واردات کاسته و به تولید محصول افزوده شود.در این برنامه وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده که در قالب یکی از معاونت ها سازمان پنبه ودانه های روغنی ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: معادل خرید ۳۰ کشتی اقیانوس پیما بابت توقف کشتی و عدم تخلیه بار کشتی ها در بنادر در ۷ سال گذشته ارز از دست داده ایم چرا که به ازای هر ۲۴ ساعت توقف کشتی ۵۰ هزار تنی در بنادر ۱۰۰ هزار دلار باید دموراژ پرداخت شود و دلیل اصلی آن عدم تخصیص و پرداخت به موقع ارز از سوی بانک مرکزی است که در برنامه هفتم توسعه آمده است که از توقف این چنینی کشتی ها در بنادر و دموراژ آنها جلوگیری شود.

عسگری همچنین گفت: در برنامه هفتم توسعه همچنین برقی کردن چاه های کشاورزی نیز دیده شده است و وزارت نیرو مکلف شده که با وام‌های کم بهره و دارای تنفس این مهم را اجرایی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه