English

قیمت طلای جهانی از صعود بیشتر بازماند

قیمت جهانی طلا، امروز پس از اینکه داده‌های خرده‌فروشی در ایالات‌متحده بهتر از حدانتظار بود، ثابت ماند و شرط‌بندی کاهش قریب‌الوقوع نرخ فدرال‌رزرو را تقویت کرد.

قیمت طلای جهانی از صعود بیشتر بازماند
به گزارش خبرگزاری موج

، بهای هر اونس طلا  ۲۳۲۷ دلار و ۷۶ سنت بود و قیمت طلای  آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳۴۲ دلار رسید.

خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ماه گذشته ۰.۱ درصد افزایش یافته است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که فروش خرده‌فروشی در ماه می ۰.۳ درصد افزایش یابد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال‌رزرو نیویورک اظهار کرد که نرخ بهره در طول زمان به‌تدریج کاهش می‌یابد، اما او از بیان اینکه بانک مرکزی آمریکا چه زمانی می‌تواند سیاست‌های پولی را تسهیل کند، اجتناب کرد.

براساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال ۶۷ درصد کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

مقامات فدرال‌رزرو که از داده‌های اخیر دلگرم شده‌اند، به‌دنبال تأیید بیشتر این موضوع هستند که تورم در حال کاهش است.

سرمایه‌گذاران همچنین بر مطالبات بیکاری هفتگی که در روز پنجشنبه و شاخص‌های مدیران خرید روز جمعه ارائه می‌شوند، متمرکز هستند که می‌تواند وضوح بیشتری درباره مصرف و قدرت اقتصادی ارائه دهد.

براساس گزارش رویترز، شورای جهانی طلا در نظرسنجی سالانه خود اعلام کرد بانک‌های مرکزی بیشتری قصد دارند در یک سال به ذخایر طلای خود اضافه کنند و بسیاری از آنها انتظار دارند دیگران نیز به‌دلیل عدم‌اطمینان علی‌رغم قیمت‌های بالای این فلز گرانبها، این کار را انجام دهند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۹.۴۰ دلار و پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۶۸.۵۹ دلار  رسید. پالادیوم نیز  ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۸۷.۶۷ دلار رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه