English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پایش و مدیریت حمل و نقل کالا با تکنولوژی ۵G

امروزه تکنولوژی ۵G به همراه اینترنت اشیاء تحولات زیادی در زمینه کسب و کار و صنایع ایجاد کرده است، صنعت خودروسازی نیز یکی از حوزه های تاثیرپذیر از این تکنولوژی به حساب می آید.

پایش و مدیریت حمل و نقل کالا با تکنولوژی ۵G
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، در دنیای صنعتی و مدرن شاهد پیوستگی میان صنایع لجستیک، حمل و نقل و صنعت خودروسازی هستیم و هر یک از این حلقه زنجیره با سایرین متصل و مرتبط هستند و از یکدیگر تاثیرپذیری دارند.

تکنولوژی ۵G در دنیای صنعت به صورت خاصه در خودروسازی به همراه اینترنت اشیاء منجر به گسترش خودروی متصل آمده و این صنعت را متحول کرده و ضریب سوددهی آن را افزایش دادند.البته به منظور تداوم این روند لازم است تکنولوژی ۵G برای افزایش سرعت انتقال اطلاعات و تحلیل داده بروزرسانی شود.

از تکنولوژی ۵G برای افزایش ایمنی، سرگرمی و افزایش کارایی در خودروها، استفاده شده است اما بدون تردید این تکنولوژی در پروسه تولید نیز می تواند منجر به رشد اقتصادی کشورها، توسعه واحدهای صنعتی، افزایش فرصت های شغلی، حفاظت از محیط زیست و.... شود.

ارسال هشدارها در مواقع اضطراری،کنترل سرعت، مدیریت بهتر تقاطع‌ها ، رسانه‌‌های پخش و بازی، به‌روزرسانی‌های OTA، ارائه‌ی نقشه در فضای سه‌بعدی، Platoonin و بهینه‌سازی مسیر از جمله خدماتی است که با استفاده از تکنولوژی G5 در صنایع خودروسازی نصیب متقاضیان می شود.

نسل پنجم موبایل ۵G در زنجیره تامین، حمل و نقل و خودران‌ها تحولات گسترده ای ایجاد کرده است. این تکنولوژی که به سرعت در حال گسترش است می تواند در همه حلقه های زنجیره تامین تا توزیع در صنایع لجستیک تاثیر شگرفی داشته باشد که از جمله می توان به بهبود عملکرد سازمان ها و صنایع، سرعت تحلیل داده ها با کمک نسل پنجم موبایل، نظارت دقیق و آنلاین بر روند فعالیت زنجیره لجستیک، حمل و نقل، خودروسازی ، پاسخ دهی به نیاز مشتریان در کوتاهترین زمان، رصد آنلاین روند حمل کالا و ....اشاره کرد.

استفاده از تکنولوژی ۵G ، در حوزه لجستیک و خودروهای متصل میتواند بستر هوشمندسازی صنعت حمل و نقل را مهیا  کند.اپراتور همراه اول به منظور استفاده از این تکنولوژی در صنعت خودروسازی با داشتن گسترده ترین شبکه نسل پنجم تلفن همراه تلاش دارد برای هوشمندسازی صنعت خودروسازی یوزیکس هایی برپایه۵G  پیاده سازی کند.

درحال حاضر همراه اول در زمینه مدیریت لجستیک با هدف هوشمندسازی یکپارچه‌ عملیات لجستیک کالا از طریق فناوری‌های نوین اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و شبکه‌های نسل جدید مخابراتی بررسی های کارشناسانه انجام می شود تا در نهایت به هوشمندسازی لجستیک کالا از مبدا تا مقصد منتج شود.با استفاده از این روش می توان تمام دارایی‌ها در بخش‌های مختلف زنجیره حمل کالا از جمله بنادر و گمرکات، حمل‌ونقل جاده‌ای و حمل‌ونقل درون شهری بصورت یکپارچه را ردیابی و پایش کرد.

گفتنی است؛ همراه اول برای تحقق مدیریت هوشمند لجستیک و هوشمندسازی صنعت خودروسازی با شرکتهای خودروساز ایرانی تفاهم نامه منعقد کرد.

همچنین این اپراتور در حوزه خدمات مشترکین سازمانی حوزه حمل و نقل، زنجیره تامین و خودروهای متصل، در دو کلان‌بخش، خدمات متنوع زیر را با اتکا به گسترش شبکه نسل 5 ارایه می‌کند که می توان در سرویس دیجیتال و هوشمند به برنامه‌ریزی و ارائه‌ی نزدیک‌ترین راه به راننده، پیشنهاد بهترین مسیر برای دوری از ترافیک، مطلع ساختن راننده از تصادفات جاده‌ایِ پیشِ رو، مطلع ساختن راننده از نقاط کور و جلوگیری از تصادفات احتمالی، استعلام وضعیت سلامت خودرو پیش از روشن شدن، تماس خودکار با اورژانس در صورت بروز تصادف و حتی از حال رفتن راننده، امکان برقراری تماس از سمت خودروساز برای عیب‌یابی خودکار و تعمیرات خودرو در محل و امکانات رفاهی داخل کابین خودرو نظیر اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، پخش فیلم و...اشاره کرد.

خدمات همراه اول در حوزه کسب‌وکار سازمانی شامل: امکان ایجاد API Gateway جهت تعامل با نرم افزارهای سازمانی و BPMS، کمک به صنعت بیمه و هدفمندتر کردن پوشش‌های بیمه‌ای، سرویس‌های محلی و ارسال پروموشن به محض ورود به محل، سرویس‌های مدیریت ناوگان حمل‌ونقل به‌منظور بهره‌وری و کنترل تردد ناوگان، برقراری ارتباط با سامانه‌های تخصیص سوخت جهت بهره‌وری صحیح و کاهش سوخت و مدیریت رفتار رانندگان بخش عمومی و ناوگان‌های حمل‌ونقل می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه