English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

هوشمند مصرف انرژی با فناوری ۵G

استفاده از سرعت بالای ۵G در جمع آوری وپردازش بلادرنگ اطلاعات در بخش انرژی می تواند به بزرگترین راهکار برای مدیریت بهینه مصرف انرژی تبدیل شود.

هوشمند مصرف انرژی با فناوری ۵G
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، با ورود تکنولوژی ۵G از یکسو شاهد افزایش سرعت جمع آوری اطلاعات و پردازش آنها و استفاده از این اطلاعات در اشیاء هستیم و از سوی دیگر  ادغام این تکنولوژی جدید با صنایع مختلف ر ا به تماشا نشسته ایم.

یکی از بخش هایی که نیاز به استفاده از تکنولوژی  ۵G  دارد، بخش انرژی است زیرا در شرایط فعلی کشور هم در بخش تولید و هم مصرف انرژی با چالش های جدی مواجه هستیم.

متاسفانه همواره در بخش انرژی با معضل هدررفت منابع تولیدی به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی بکارگرفته شده، مواجه بودیم تا جایی که سالانه بخش عمده ای گازهای فلر و برق در کابل ها از دست می رود و این در حالیست که تولید انرژی با هزینه بالایی صورت می گیرد اما به دلیل اتلاف منابع با کمبود در بازار داخلی مواجه هستیم.

خوشبختانه با ورود تکنولوژی ۵G به کشور از سوی اپراتور همراه اول می توان مدیریت بهینه  انرژی را انجام داد و از اتلاف بودجه کشور برای تولید انرژی کاست.

افزایش سرعت اینترنت، گسترش باندهای فرکانس برای انتقال سریع داده ها، فعال سازی برنامه ها از واقعیت افزوده تا یکپارچه سازی، تبدیل بلادرنگ اطلاعات از ویژگی های ۵G است که با استفاده از این قابلیت می توان به بهترین شکل دربخش مدیریت انجام داد.

بکارگیری نسل پنجم هوشمند در بخش انرژی این صنایع را متحول کرده و علاوه بر کاهش هزینه ها با تبدیل بلادرنگ اطلاعات می تواند علاوه بر کنترل از راه دور دستگاهها به شناسایی هدررفت پنهان انرژی نیز کمک کند.

از دیگر مزایای ورود تکنولوژی ۵G به مدیریت انرژی می توان به توزیع متوازن انرژی اشاره کرد.با این فناوری به محض بروز نوسان در تقاضا می توان بلادرنگ جهت توزیع انرژی را تغییر داد.

با توجه به ضرورت مدیریت انرژی در کشور همراه اول همزمان با «توسعه و راه‌اندازی فراگیر  ۵G» و همچنین « ۵G-A» که به عنوان ۵G پیشرفته شناخته می‌شود با در اختیار داشتن گسترده‌ترین شبکه نسل ۵ در کشور که به سرعت در حال گسترش است، با هدف هوشمندسازی و «تحول دیجیتال» در تمامی‌حوزه‌های صنعتی، اقدام به تعریف و پیاده‌سازی موارد کاربردی و یوزکیس‌هایی (کاربست‌) مبتنی بر 5G کرده است.

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با اتکا به شبکه نسل جدید خود، تلاش دارد با ایجاد یک اکوسیستم متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان، بستر ارتباطی امن و پایدار، مراکز داده و پلتفرم اینترنت اشیا بومی‌اقدام به ارائه راهکارهای هوشمند‌سازی و صرفه‌جویی مصرف انرژی نماید.در حال حاضر خدمات و راهکارهای همراه اول در اکوسیستم انرژی به مشترکان سازمانی به سه بخش اکوسیستم، هوشمندسازی خدمات دیجیتال داده ها و مدیریت مصرف انرژی تقسیم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه