English

تجارت دریایی بدون دریانوردان امکان پذیر نیست

دریانوردان ارزشمند‌ترین افراد جامعه جهانی به شمار می‌روند که بدون آنان تجارت دریایی وجود نخواهد داشت و امکان پذر نیست.

تجارت دریایی بدون دریانوردان امکان پذیر نیست
به گزارش خبرگزاری موج

، «آرسنیو دومینگوئز» دبیر کل IMO در آیین بزرگداشت روز جهانی دریانورد که در تاریخ 25 ژوئن در محل سازمان بین‌المللی دریانوردی برگزار شد ضمن تقدیر و تجلیل از دریانوردان سراسر دنیا وجود دو میلیون دریانورد را عاملی برای فعال ماندن حمل‌و‌نقل دریایی عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی دریانورد علی‌رغم اقدامات خصمانه‌ای مانند دزدی دریایی و بحران دریای سرخ با استقامت و فداکاری حمل‌و‌نقل دریایی را پیش می‌برند.

بر‌اساس این گزارش در ادامه این مراسم «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز طی سخنانی اظهار داشت: نقش دریانوردان در جابه‌جایی کالاها در اقصی نقاط جهان برخلاف چالش‌هایی که دارند حیاتی بوده و ستودنی است زیرا آنان زندگی خود را در معرض تهدیدات جدی قرار می‌دهند تا جریان ارسال کالا به خوبی هدایت شود.

وی افزود: در این روز باید از دریانوردانی یاد کنیم که جان خود را در راه انجام وظیفه از دست داده‌اند. فداکاری و جانفشانی آنان نباید نادیده گرفته شود‌.

وی تاکید کرد: قاطعانه و به طو‌ر مداوم  از ایمنی و رفاه دریانوردان دفاع خواهیم کرد.

در ادامه یک دریانورد فیلیپینی خانم KC Abigail Chin-Sood به برخی از پیام‌های ارسالی به هشتگ #SafetyTipsAtSea که به اشتراک گذاشته شده اشاره کرد و گفت: بر‌اساس پیام‌های دریافتی ایمنی، رعایت استانداردهای ایمنی کار به خصوص برای زنان، حفظ کرامت دریانوردان و امنیت شخصی، مرخصی ساحلی، توجه به ارتباط دریانوردان با خانواده، رفاه و آسایش و... از مواردی است که در این پیام‌ها آمده و دریانوردان انتظار دارند توجه لازم به این موارد از سوی مسئولان به عمل آید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه