English

ضریب تبدیل برنج با ورود کمباین‌های تخصصی در حال افزایش است

مجری طرح گندم و برنج کشور اعلام کرد: ضریب تبدیل برنج با ورود کمباین‌های جدید و تخصصی، اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها و مدیریت مناسب در شالیزارها در حال افزایش است.

ضریب تبدیل برنج با ورود کمباین‌های تخصصی در حال افزایش است
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از  وزارت جهادکشاورزی، سهراب سهرابی گفت: در گذشته ضریب تبدیل برنج پایین بود و با توسعه مکانیزاسیون در مزارع، بهبود مدیریت مزرعه و اصلاح ساختار شالیکوبی در سطح کشور رو به رشد است.

وی با اشاره کاهش ضایعات برنج با ورود ماشین‌آلات تخصصی به شالیزارها از دهه ۸۰ اظهار کرد: ورود کمباین‌های جدید برنج و همچنین اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها موجب کاهش ضایعات برنج در زمان برداشت و پس از برداشت شده است.

سهرابی ادامه داد: برنجکاران در گذشته با خرمن‌کوب، برنج‌ها را می‌کوبیدند و یا از کمباین‌های برداشت غلات در شالیزارها استفاده می‌کردند که هم شکستگی در دانه برنج ایجاد می‌کرد و هم ضایعات و ریزش زیادی در زمان برداشت محصول داشت.

مجری طرح گندم و برنج کشور درباره مزیت‌های این کمباین‌ها گفت: کمباین‌های جدید برنج به علت داشتن تکنولوژی‌های نوین به راحتی وارد شالیزارها می‌شوند و به موقع و در بهترین زمان ممکن عملیات برداشت محصول برنج را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد که از دهه ۸۰ مکانیزاسیون در زراعت برنج در ایران آغاز شد و از آن دوران تاکنون با حمایت دولت‌ها، ماشین‌آلات تخصصی برنج به شالیزارها راه یافتند که منجر به کاهش هزینه‌های تولید و سختی کار و موجب افزایش عملکرد و تولید در مزارع برنج شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه