English

رئیس خانه معدن :

تنها ۴ درصد از سطح کشور تحت فعالیت های معدنی است

رئیس خانه معدن گفت:درآمدهای شیرین نفتی در بودجه اجازه نداد که بخش معدن رشد واقعی خودش را داشته باشد.

تنها ۴ درصد از سطح کشور تحت فعالیت های معدنی است
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، رئیس خانه معدن، محمدرضا بهرامن در مراسم ملی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: انتظار نداشته باشیم کس بیاد ایران را بسازد، ما باید ایران  را خودمان بسازیم. 

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به تورم ریشه دار بیان داشت:یک ناامیدی در بخش تولید دیده می شود، اما باید بخش خصوصی و مسولان دست به دست هم دهند تا در جهت رونق تولید قدم برداریم. 

وی افزود: کشور ما یک کشور خاص از لحاظ ساختار زمین شناسی است و مقام معظم رهبری نیز بر رشد اقتصادی در این بخش تاکید می کنند که به حق درست است.

وی افزود : جمعا ۴ درصد از سطح کشور تحت فعالیت های معدنی است و سرمایه گذاری در این بخش از ۶۵ سال پیش تاکنون ۵۵ میلیارد دلار بوده است.‌

رئیس خانه معدن ایران عنوان کرد : کشورمان ایران در کنار کشورهای  امریکا و روسیه دارای شرایط خاص معدنی است  که باید با همراهی بخش دولتی و خصوصی از آن بهره برداری شود. 

بهرامن گت:  باید مزیتها را در بخش  معدن شناخت. در برنامه هفتم توسعه رشد ۱۳ درصدی برای معادن تعریف شده است که باید و ضروری است در این زمینه زیرساخت ها تامین شود.

رئیس خانه معدن ایران بیان داشت:  ذخایر معدنی در همه کشورها جزو تملک حاکمیت است بنابراین اگر از این ذخایر استفاده نکنیم خیانت کرده ایم.

وی افزد: درآمدهای شیرین نفتی در بودجه اجازه نداد که بخش معدن رشد واقعی خودش را داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه