English

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری:

شرکت های دانش بنیان به حمایت از صنعت بروند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: صنایعی که از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند مورد حمایت و مشوق‌ها قرار می‌گیرند.

شرکت های دانش بنیان به حمایت از صنعت بروند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم روز ملی صنعت و معدن اظهار داشت:صنعتگران قانون جهش تولید دانش بنیان را بشناسند و بر اساس آن عمل کنند.
وی افزود: این قانون در جهت توسعه شبکه تحقیق و پژوهش صنعت و خدمات با ارائه مشوق‌های مالیاتی و بیمه و حمایت از تولیدات است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: صنایعی که از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند مورد حمایت و مشوق‌ها قرار می‌گیرند.
دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه صنعت ما با استفاده از دانش بنیان‌ها می‌تواند مولد و پیشران باشد، گفت: در جهان پنج نوع اقتصاد وجود دارد که ۲ اقتصاد مهم است که «اقتصاد منبع پایه» بر مبنای فروش و عرضه ذخایر طبیعی هر ملت استوار شده که کشورهای صادرکننده انرژی جزو این مدل اقتصاد هستند، اما در نقطه مقابل این نوع اقتصاد، بعضی دیگر از کشورها «اقتصاد دانش بیان» هستند که تولید ارزش بر روی منابع طبیعی دارند.
وی تاکید کرد: کشورهایی که دانش بنیان بوده‌اند دارای درآمد و اقتصاد پایدار هستند؛ از این رو اقتصاد دانش بنیان دارای ارزش افزوده‌های بیشتری است و موتور پیشران آن چیزی جز رونق صنعت نیست.
معاون علمی رئیس جمهور  با اشاره به اینکه کشور ما نیز اقتصاد دانش بنیان و حمایت از صنعت را انتخاب کرده است، گفت: صنعت فولاد، پوشاک، کشاورزی و سایر صنایع می‌توانند از ظرفیت‌های این شرکت‌ها بهره‌مند شوند.
دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: عامل رقابت صنعت در دنیا فناوری است که منجر به رقابت و توسعه می‌شود؛ از این رو باید با جهانی شدن دانش بنیان‌ها باید به سمت فناوری‌ها برویم.
وی عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان مولدهای پیشران باید به جای ایجاد شاخه‌های جدید به سمت حمایت از صنعت بروند و این شرکت‌ها در زنجیره تامین ارزش صنعت قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه