English

مدیرعامل شرکت ملی گاز خبرداد؛

عرضه ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در بورس انرژی

معاون وزیر نفت گفت:مجوز عرضه ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در بورس انرژی از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ شده که بخشی از آن امروز در بازار عرضه می‌شود. سقف درنظرگرفته‌شده انتشار گواهی صرفه‌جویی هم ۱۰ میلیارد مترمکعب است.

عرضه ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در بورس انرژی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، معاون وزیر نفت، مجید چگنی در آیین رونمایی از بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس انرژی ایران و آغاز معامله‌های گواهی صرفه‌جویی گاز اظهار کرد:در این سه سال دستاوردهای مهمی در حوزه گاز و تأمین انرژی حاصل شد که یکی از آن‌ها راه‌اندازی بازار بهینه‌سازی انرژی است که یکی از ابزارها برای مشارکت مردم در بخش انرژی، با توجه به شعار سال به‌ شمار می‌رود.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز اقدام‌هایی انجام شده است. پارسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان (همت) گواهی صرفه‌جویی برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر صادر شد.

چگنی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ حدود ۳ هزار میلیار تومان و امسال هم ۳ هزار میلیارد تومان گواهی منتشر می‌شود گفت: اکنون با راه‌اندازی بازار بهینه‌سازی، این گواهی‌ها معامله می‌شوند.

وی بیان کرد: مجوز عرضه ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در بورس انرژی از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ شده که بخشی از آن امروز در بازار عرضه می‌شود. سقف درنظرگرفته‌شده انتشار گواهی صرفه‌جویی هم ۱۰ میلیارد مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز عنوان کرد:سازمان برنامه و بودجه مجوز سه پروژه بهینه‌سازی را صادر کرده که از جمله آنها تامین و جایگزینی ۴.۱ میلیون دستگاه بخاری کم بازده با بخاری با راندمان بالاست که پیش‌بینی می‌شود از این طریق ۹ میلیارد مترمکعب در پنج سال صرفه جویی شود.

چگنی عنوان کرد: تفاهم‌نامه جایگزینی یک میلیون دستگاه بخاری امروز امضا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه