English

وزیر اقتصاد در بازدید از انبارهای اموال تملیکی خبر داد؛

تعیین تکلیف ٩۴ هزار میلیارد تومان کالای متروکه

وزیر اقتصاد گفت:در سه سال گذشته ٩۴ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده است در حالی که در دولت قبل این عدد حدود ١٢ هزار میلیارد تومان بود.

تعیین تکلیف ٩۴ هزار میلیارد تومان کالای متروکه
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه سیات (سامانه یکپارچه اموال تملیکی) اظهار داشت: موضوع ساماندهی انبارهای اموال تملیکی را شهید جمهور در مهر ماه سال ١۴٠٠ در انبار اموال تملیکی بوشهر شروع کردند و پس از آن با همت رییس قوه قضایی تعیین تکلیف کالاها انجام شد و در نتیجه آن اقدامات امروز سامانه سیات نماد تبلور اقداماتی است که سازمان اموال تملیکی به نقطه غیر بازگشت رسیده‌است.

خاندوزی تصریح کرد:در سه سال گذشته ٩۴ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد در حالیکه در دولت قبل این عدد حدود ١٢ هزار میلیارد تومان بود و موارد اعاده کالا، فروش کالا، استرداد، واگذاری و ... همه اقدامات شفاف انجام شد و در فروش برخط دسترسی همگانی را ایجاد کردیم تا عدالت برقرار باشد و در یک اقدام بی‌سابقه ۵٠٠ حراج انجام شد.

خاندوزی گفت: پیش از این شاهد آن بودیم وقتی اطلاعاتی از کالایی خواسته می‌شد باید تمام انبارها جستجو می‌شد و همواره این امکان وجود داشت که چیزی از کالا کم یا فساد شده باشد اما الان به جایی رسیدیم که کالای کشف شده در نقطه‌ای قرار گرفته که از ورود کالا به سازمان اموال تملیکی در هر نقطه‌ای از کشور بصورت برخط مطلع می‌شود و با جزییات اطلاعات می‌دانیم که کدام کالا در کدام طبقه کدام انبار شهرستان قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید:

برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی

 

وی گفت: آرزوی شهید جمهور امروز محقق شده و امیدواریم فازهای دوم و سوم سامانه سیات در دولت چهاردهم ادامه پیدا کند.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی همچنین در بازید وزیر امور اقتصاد و دارایی از انبارهای این سازمان و رونمایی از سامانه سمات اظهار داشت: بازدید شهید آیت الله رییسی در دولت سیزدهم از انبارها موجب تسریع در تعیین تکلیف کالاها شد و سامانه سیات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: احصای کالاهای اموال تملیکی در قالب برنامه سیات است، تا اطلاع از اینکه چه میزان کالایی در چه استانی کشف و بعد از صدور رای در کدام انبار نگهداری می شود؟

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه سامانه سیات یکی از پیچیده ترین سامانه ها در حوزه قوه قضایی است، گفت: از بدو کشف کالای قاچاق تا اجرای حکم در این سامانه با فعالیت نهادهای کاشف و قضایی انجام می‌شود.

وی ادامه‌داد: طبق قانون کاشف باید اطلاعات پرونده را به‌صورت دقیق در سامانه سیات ارسال کند، در حالی که پیش از این تنظیم صورت جلسه های کشف و شناسه قبض دستی بود که اکنون الکترونیکی شده است.

اجتهادی خاطرنشان‌کرد: اکنون شناسه کالا و شناسه قبض برای همه کالاهای این سازمان در انبارها صادر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه