English

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد؛

جابه جایی۷.۶ میلیون مسافر در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶.۶ میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷.۶ میلیون مسافر و از ابتدای امسال تا ۱۷ تیر ماه ۲.۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابه‌جا شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰۳ درصدی نشان می‌دهد.

جابه جایی۷.۶ میلیون مسافر در سال ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در اصل دارای ۳ فرودگاه است که شامل ترمینال‌های سلام، فاز ۱ و فاز ۲ می‌شود که قرارداد عملیات اجرایی فاز ۲ با کنسرسیوم متشکل از قرارگاه خاتم‌الانبیا و شرکت هاکان انرژی چین از پیشرفت ۴۰ درصدی برخوردار است و در ۳ جبهه کاری مشغول کار هستند.

چلندری در ادامه به افزایش جابه‌جایی مسافر در فرودگاه امام اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶.۶ میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷.۶ میلیون مسافر و از ابتدای امسال تا ۱۷ تیر ماه ۲.۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابه‌جا شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰۳ درصدی نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: تعداد پروازها از این فرودگاه در سال ۱۴۰۰، ۳۱هزار و ۴۰۰ پرواز بود که در سال ۱۴۰۱ به ۴۵ هزار پرواز، در سال ۱۴۰۲ به ۴۹ هزار و ۲۰۰ پرواز و تا ۱۷ تیر ماه امسال به ۱۶ هزار پرواز رسید و پیش‌بینی می‌شود امسال رشد ۱۷ درصدی داشته باشد.

 مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: در حال حاضر ۷ پروژه با ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه