English

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور مطرح کرد؛

شناسایی ۱۲۱ شرکت غزال دانش‌بنیان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت:اگر در زیست بوم دانش‌بنیان‌، شرکت‌های بزرگ شکل بگیرند از اقتصاد دیجیتال برآمده است همان غزال‌های فناوری هستند که یک مفهوم جهانی دارد.

شناسایی ۱۲۱ شرکت غزال دانش‌بنیان
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان اظهار داشت:بهره برداری حداکثری از توان شرکت های بزرگ دانش بنیان از مهمترین اهداف «اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان» است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت:۴ شاخص را برای شرکت های غزال از جمله برخورداری از ۲۰۰ نفر نیروی انسانی و فروش حداقل ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این انجمن به عنوان یک استیج بین معاونت و شرکت‌های دانش‌بنیان نقش آفرینی می‌کند و با نگاهی تخصصی و کارشناسانه، گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان را به یک بلوغ و هماهنگی می‌رساند.

دهقان فیروزآبادی خاطر نشان کرد:اگر امسال بودجه معاونت علمی نسبت به سال گذشته رشدی ۵ برابری داشته، حاصل پیگیری‌های مجدانه معاونت علمی، حمایت رهبر معظم انقلاب و همراهی دولت سیزدهم بود.

وی افزود: اگر هدفگذاری کنیم که ایران بتواند ظرف ۱۰ سال آینده یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی بشود، دقیقا منظور رشد با ابعاد و بوم کشور است. اگر صرفاً بر مبنای اندازه و عدد باشد کشور با ۱۰۰ میلیون جمعیت و جی دی پی مشخص قابل قیاس با کشور با یک میلیارد جمعیت نیست.

به گفته دهقان اگر در زیست بوم دانش‌بنیان‌، شرکت‌های بزرگ شکل بگیرند از اقتصاد دیجیتال برآمده است همان غزال‌های فناوری هستند که یک مفهوم جهانی دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دبیرخانه تخصصی برای غزال دانش‌بنیان‌ ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر ۱۲۱ شرکت غزال دانش‌بنیان شناسایی شده است.این ها می‌توانند از خط اعتباری ویژه ای بهره مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه