English

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد:

پیش‌بینی هفته آرام بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنم که نوسانات قیمت طلا در بازار این هفته چشمگیر نباشد چرا که شرایط بازار از نظر تقاضا خوب نیست.

پیش‌بینی هفته آرام بازار طلا

​نادر بذرافشان؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج در رابطه با پیش‌بینی بازار طلا طی هفته جاری گفت: از ابتدای هفته گذشته تا روز جمعه مجموعاً ۲۹ دلار کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم اما در بازارهای داخلی به دلیل نوسانات بازار ارز افزایش قیمت‌ها را داشتیم و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۲ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: سکه کامل طرح جدید نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت داشت. سکه طرح قدیم و نیم سکه ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیز ۴۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. حباب سکه هم ۱۵۰ هزار تومان افزایش داشت و به ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در نخستین روز هفته جاری نیز افزایش ۱۱ دلاری انس جهانی طلا را داشتیم که بازارهای داخلی ما را نیز تحت تاثیر قرار داد و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت. سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۵۰ هزار تومان افزایش داشته و سکه یک گرمی نیز بدون تغییر بود. حباب سکه نیز ۱۵۰ هزار تومان افزایش داشت که آخرین رقم به ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

 بذرافشان با بیان اینکه هفته گذشته بازار التهاب خاصی نداشت و تنها نوسانات بازار ارز باعث روند افزایشی شده بود، توضیح داد: بازار طلا و جواهر شرایط عادی خود را طی می‌کند و حتی به دلیل قرار گرفتن در ماه محرم رکود و نبود تقاضا تشدید شده است. با این حال نوسانات بازار ارز باعث افزایش قیمت‌ها شده اما این افزایش قیمت بسیار ناچیز است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنم که نوسانات قیمت طلا در بازار این هفته چشمگیر نباشد چرا که شرایط بازار از نظر تقاضا خوب نیست. البته باید ببینیم که در روزهای آینده شرایط بازارهای جهانی، بازار ارز داخلی و خبرهای سیاسی و اقتصادی به کدام سو می‌رود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: احتمال کاهش قیمت بسیار پایین است اما ممکن است به تدریج نوسانات ۱ تا ۳ درصدی داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه