English

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی مطرح کرد؛

حذف قیمت گذاری دستوری لوازم خانگی

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی گفت: سهم لوازم خانگی ۱.۴ درصد از تولید ناخالص ملی است؛ همچنین سهم مالیات این صنعت ۶۸ درصد از کل مالیات است.

حذف قیمت گذاری دستوری لوازم خانگی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه حجم مالی بازار لوازم خانگی در دنیا ۶۰۰ میلیارد دلار است، گفت: سهم لوازم خانگی ۱.۴ درصد از تولید ناخالص ملی است؛ همچنین سهم مالیات این صنعت ۶۸ درصد از کل مالیات است.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی با اشاره به قیمت‌گذاری دستوری، گفت: این موضوع در کشور وجود داشت که انجمن به این مساله با نهادهای مربوطه از جمله وزارت صمت و اتاق بازرگانی جلسه‌های مختلفی برگزار کرد.

وی افزود: آن‌گونه که اعلام شده است قیمت‌گذاری معطوف به کالاهای اساسی شد و از سایر صنایع برداشته می‌شود.

هاشمی بر توسعه ارتباط با سایر کشورهای در صنعت لوازم خانگی تاکید کرد و گفت: جایگاه صنعت لوازم خانگی باید مشخص شود تا به توسعه پایدار صنعتی و به‌تبع صادرات دست یابیم.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی عنوان کرد: در تأمین مواد اولیه می‌توانیم به صورت اعتباری از صنایع بالادستی تهیه کنیم که خارج از رانت و مسایل دیگر است که این امر منجر به رونق تولید می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بازاریابی و فروش را از طریق این مرکز پیگیری می‌کنیم؛ چراکه چین سهم زیادی در بازار دنیا دارد.

وی تاکید کرد: دیدارهایی را با هیات‌های تجاری سایر کشورها برگزار کردیم تا حلقه‌های صنعت لوازم خانگی را توسعه دهیم.

در ادامه این نشست خبری فرشاد براتی، مجری برگزارکننده بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت لوازم خانگی ایران (هامکس 1403)  گفت: صنعت لوازم خانگی با 300 هزار نفر اشتغال مستقیم و یک میلیون اشتغال غیرمستقیم، سهم 8 درصدی در صادرات، با 600 واحد فعال و 65 درصد ساخت داخل وبا تولید 18 میلیون دستگاه، دومین صنعت پیشران و بزرگ کشور است.

براتی افزود: بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی ایران از 19 تا 22 مرداد ماه و از ساعت 8 تا 15 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

براتی همچنین گفت نمایشگاه هامکس 1403 با شعار «برای مردم، برای ایران» آغاز به کار خواهد کرد و در رویدادهای جانبی همچون رونمایی از محصولات و خدمات نوآورانه و فناورانه در خلال نمایشگاه برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه