English

۸ هزار مگاوات نیروگاه جدید با توان مهندسان ایرانی در حال ساخت است

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با بیان اینکه ۸هزار مگاوات نیروگاه جدید در دست احداث است، گفت: نیروگاه‌های جدید کشورمان با توان ایرانی و مطابق با فناوری روز دنیا در حال ساخت است.

۸ هزار مگاوات نیروگاه جدید با توان مهندسان ایرانی در حال ساخت است
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از وزارت نیرو، «اسماعیل نمازی» با اشاره به اینکه تولید برق یک کار پیچیده، دشوار و دارای فناوری پیشرفته‌ای است، افزود: به‌واسطه زیرساخت‌های ایجاد شده در صنعت برق، بسیاری از نیروگاه‌های کشور به‌ویژه واحدهای در حال نصب ایرانی هستند و اگر چنین ظرفیتی در کشور وجود نداشت امروز با شرایط بسیار دشواری در صنعت برق روبه‌رو بودیم.

وی ادامه‌داد: در سه سال گذشته بیش از ۹ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد که ۲ هزار مگاوات از این رقم مربوط به ارتقای توان و رفع محدودیت تولید نیروگاه‌های موجود و بقیه آن مربوط به احداث واحدهای جدید نیروگاهی بود.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با بیان اینکه هشت هزار مگاوات نیروگاه جدید در دست احداث است، خاطرنشان‌کرد: نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر اردبیل نیز به‌عنوان یکی از واحدهای جدید نیروگاهی با برخورداری از فناوری و پیچیدگی ساخت فراوان به‌زودی وارد مدار تولید خواهد شد.

نمازی گفت: همچنین در چند روز آینده نخستین واحد نیروگاه کلاس اف سهند به‌عنوان یکی از واحدهای راندمان بالای جدید در کشور راه‌اندازی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه