English

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد:

افزایش قیمت طلا تحت تأثیر تحولات خاورمیانه

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: از اواسط هفته گذشته، افزایش قیمت طلا و سکه را تحت تأثیر تحولات خاورمیانه داشته‌ایم.

افزایش قیمت طلا تحت تأثیر تحولات خاورمیانه

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج اظهار کرد: از اواسط هفته گذشته یعنی از روز سه‌شنبه و بعد از یک سری نوساناتی که در بازار جهانی اتفاق افتاد و همچنین تحت تأثیر بحران‌های خاورمیانه، افزایش قیمت بازار طلا و سکه را داشتیم که بخشی تحت تاثیر بازارهای جهانی و بخشی تحت تأثیر افزایش نوسانات ارز در کشور و خبرهای ضد اقتصادی در سطح خاورمیانه بود.

وی افزود: علیرغم افزایش 43 دلاری طلا در بازار جهانی،  همچنان در تشدید رکود و کمبود تقاضا برای خرید طلا تغییری به وجود نیامد. بازار روزهای بدون التهاب و روال عادی خود را طی کرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: قبل از بحران‌های اخیر، قیمت سکه و طلا دو ماه ثبات داشت و سکه در رنج ۴۰ تا ۴۱ میلیون تومان و طلا هم روی مرز ۳ میلیون و ۳۶۰ تا  3 میلیون و 420 بود. با توجه به ثبات دو ماهه قیمت‌ها تا اواسط هفته گذشته احتمال کاهش قیمت کم است و مردم منتظر کاهش و یا نوسانات خیلی کاهشی نباشند چرا که قیمت‌ها تقریباً ثابت است. البته ممکن است در آینده در صورتی که بازارهای جهانی طبق تحلیل و پیش‌بینی‌ها به سمت افزایش انس جهانی تا پایان سال میلادی برود، یک افزایش قیمت داشته باشد.

بذرافشان گفت: ما در هر انس طلا در بازار جهانی، ۹ دلار افزایش داشتیم که الان دو هزار و 444 دلار است در بازارهای داخلی هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۳۷ هزار تومان افزایش داشته است که به 3 میلیون و ۶۲۵ هزار تومان رسیده است. سکه طرح جدید با افزایش ۵۵۰ هزار تومانی به 43 میلیون و 550 هزارتومان رسیده است. سکه طرح قدیم تقریباً ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته و به ۳۸.۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. نیم سکه و ربع سکه هم هر کدام ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و به ترتیب به ۲۲.۸۰۰ و ۱۵.۷۰۰ میلیون تومان رسیده‌اند. در قیمت سکه یک گرمی هم تغییری نداشتیم. حباب سکه نیز در حال حاضر ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازارهای داخلی است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال شرایط بازار طلا چندان جالب نبوده و جهش تولیدی که در گفته‌های مقام معظم رهبری بر آن تأکید شد، اتفاق نیفتاده و ما حتی کاهش تولید و تقاضا را داشته‌ایم. یک دلیل آن سامانه جامع تجارت بوده و بخشی نیز به دلیل نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم بوده است. درحال حاضر هم که در ماه محرم هستیم و در ماه محرم صفر به طور کلی مراسمات شادی کاهش پیدا کرده و خرید طلا نیز کاهش پیدا می‌کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: همه این شرایط باعث شده تا واحدهای تولیدی و توزیع ما به ویژه واحدهای تولیدی شرایط خوبی نداشته باشند و نسبت به پرداخت هزینه‌های جاری خود از جمله اجاره بها و هزینه‌های پرسنلی و کارگری دچار مشکلات جدی شوند. و امیدواریم دولت جدید و هم نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات درباره اصناف و صنعت طلا و جواهر کشور که قدمتی دیرینه دارد نگاه ویژه‌ای داشته باشند و با وضع و یا تغییر برخی قوانین شرایط را بهبود بخشند.

بذرافشان در پایان گفت: در صورتی که این شرایط بحرانی و کاهش تقاضا افزایش پیدا کند قطعاً واحدهای ما به ویژه واحدهای تولیدی دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی بیشتر از این شده و این مستلزم توجه ویژه دولت و مجلس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه