English

تجارت آزاد با پاکستان و تجارت ترجیحی با عمان در دستور کار قرار گرفت

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران گفت:عمده واردات ما از روسیه نهاده هاست که به جهت تنش‌هایی که پیش بینی می‌شد ذخایر نهاده‌ها را افزایش دادیم. در ۶ ماه اول پارسال نیازی به واردات چندانی در این بخش نداشتیم.

تجارت آزاد با پاکستان و تجارت ترجیحی با عمان در دستور کار قرار گرفت
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران در نشست خبری رویداد معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران اظهار کرد:تجارت آزاد با پاکستان و تجارت ترجیحی با عمان نیز در دستور کار قرار دارد.

قناد زاده در مورد علت کاهش تجارت با روسیه گفت: عمده واردات ما از روسیه نهاده هاست که به جهت تنش‌هایی که پیش بینی می‌شد ذخایر نهاده‌ها را افزایش دادیم. عملاً در ۶ ماه اول پارسال نیازی به واردات چندانی در این بخش نداشتیم. البته باید صادرات به روسیه را افزایش دهیم.

وی در مورد تعداد رایزنان بازرگانی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ رایزن بازرگانی مستقر داریم و ۱۱ رایزن هم در شرف اعزام هستند که در مجموع به ۳۳ رایزن می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول ، در سال اول دولت چهاردهم نیز این عدد به ۶۰ رایزن خواهد رسید.

قنادزاده اظهار داشت: یکی از پایه های اصلی برای رشد تجارت خارجی کشور فراهم سازی زیرساخت ها است در سال های مختلف تهیه بسته های سرمایه گذاری بسیار مفصلی از جمله خیلی کشتی، توسعه بنادر و ...  آماده شده است. 

وی افزود: یکی از موضوعات جدی ما در عرصه بین الملل حاکمیت کریدورهاست که برای دو کریدور شمال – جنوب و شرق به غرب کارهایی در حال انجام است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: بنابراین لازم است برای بحث های سرمایه گذاری توسعه تجارت یک نمایشگاه یا رویداد تخصصی در حوزه سرمایه گذاری داشته باشیم که مخاطبین آن نیز افراد تخصصی باشند لذا برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی های سرمایه گذاری ایران در مهرماه امسال با همین هدف برگزار می شود تا زمینه های همکاری توسعه تجاری فراهم شود.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش های سرمایه گذاری خارجی ثبات قوانین و شرایط است، اظهار داشت: سرمایه گذار نیاز به امنیت روانی و ثبات در تصمیم گیری دارد، یکی از چالش های ما که باید به آن توجه کنیم اینکه ثبات قوانین را در حوزه سرمایه گذاری جدی بگیریم. 

قنادزاده اظهار داشت: کشور ما به لحاظ جغرافیایی و وفور منابع مقصد جذابی برای سرمایه گذاری است اما باید به لحاظ قوانین نیز این جذابیت را حفظ کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه