English

وزیر نیرو از افزایش حوادث به دلیل فشار بالای شبکه برق خبر داد

وزیر نیرو با اشاره به این که تقاضای مصرف برق به رقم بسیار بالای 80 هزار مگاوات رسیده است، گفت: این شرایط احتمال بروز حوادث را در صنعت برق افزایش می‌دهد و نیاز است که مشترکان با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق، متولیان صنعت را در تامین برق پایدار برای همگان یاری دهند.

وزیر نیرو از افزایش حوادث به دلیل فشار بالای شبکه برق خبر داد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از  وزارت نیرو ، "علی اکبر محرابیان" در گفت‌وگویی اعلام کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته هفته بسیار گرمی را پشت سر گذاشتیم. طی این هفته برای برخی از شهرها رکورد حرارتی جدیدی ثبت شد و بعضی از شهرها مانند تهران به رکورد تاریخی خود نزدیک شدند.

وی ادامه داد: نیاز مصرف صنعت برق به حدود 80 هزار مگاوات رسید در واقع این عدد در ایستگاه 79 هزار و 872 مگاوات توقف کرد. این عدد نسبت به اوج مصرف سال قبل 8.7 درصد رشد را تجربه کرده است و سال گذشته 73 هزار و 463 مگاوات بود.

محرابیان تصریح کرد: در واقع نیاز مصرف صنعت برق تا به حال 6 هزار و 400 مگاوت نسبت به سال گذشته بالاتر ثبت شده است.

وزیر نیرو افزود: صنعت برق با همت تلاشگران خود قادر به تولید، انتقال و توزیع برق بود، ولی شبکه برق فشار زیادی را تحمل می‌کند و در چنین شرایطی احتمال بروز حوادث در صنعت برق افزایش می‌یابد، به عبارتی در اوج مصرف، قدرت و ظرفیت پایین آمده و بروزحوادث، محدودیت را به همراه خواهد داشت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این در حالی است که در شرایط کم‌باری در صورت بروز حادثه با مانور خطوط و جا به جایی خط، بار شبکه انتقال داده می‌شود و محدودیتی را به همراه ندارد.

وی ادامه داد: روز گذشته در منطقه‌ای از تهران حادثه‌ا‌‌ی را شاهد بودیم که منجر به محدودیت شد و بخشی از مشترکان محدودیت را حس کردند که گواه این مسئله است.

محرابیان اظهار داشت: امید است مشترکان صنعت برق با صرفه‌جویی و کاهش مصرف با تلاشگران این حوزه همراهی داشته باشند تا برق به صورت پایدار برای تمام بخش‌ها تامین شود. 

وزیر نیرو یادآور شد: مطابق نظر کارشناسان هواشناسی این شرایط گرم طی چند روز آینده در مناطق مرکزی و جنوبی کشور ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود، روند مصرف برق در همبن محدوده قرار داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی گفت: از مشترکین خواهش می‌شود تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و صنعت‌گران حوزه انرژی را یاری دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه