English

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران خبر داد:

بیشترین رشد اجاره بها در منطقه ۵ پایتخت

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت:متوسط رشد اجاره بها در سال جاری بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است، با این حال بیشترین رشد اجاره بها در منطقه ۵ پایتخت با ۵۰ درصد به ثبت رسید.

بیشترین رشد اجاره بها در منطقه ۵ پایتخت
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، کیانوش گودرزی در نشست خبری اظهار کرد:نرخ اجاره بها نسبت به مردادماه پارسال جوی آرام تری در بازار دارد و مثل چند سال پیش از هیاهو و جنجال در آن خبری نیست. 

گودرزی افزود:متوسط رشد اجاره بها در سال جاری بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است، با این حال بیشترین رشد اجاره بها در منطقه ۵ پایتخت با ۵۰ درصد به ثبت رسید.

وی عنوان کرد:پیش بینی می‌شد در سال جاری پس از چند سال رکود، شاهد رونق در خرید و فروش واحدها باشیم، اما رکودی شدیدتر را شاهدیم.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران درخصوص الزام به افزایش ۲۵ درصدی نرخ اجاره بها در سال جاری، گفت: با این قانون موافقم و معتقدم وقتی تورم مسکن از تورم عمومی بالاتر است، عده ای آسیب می بینند و باید دولت سقفی برای آن تعیین کند.

وی با اشاره به عدم اجرای این موضوع، تصریح‌کرد: زیرساخت لازم برای اجرای آن وجود ندارد، با این حال در بستر سامانه «کاتب» از سال آینده قابلیت اجرا خواهد داشت.

گودرزی خاطرنشان کرد: در راه‌اندازی سامانه کاتب از نظر و مشورت اتحادیه املاک استفاده شده و در کل کشور در حال اجراست.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه خودنویس، اظهارداشت: وقتی ثبت در سامانه خودنویس با حذف مشاوران املاک انجام می‌شود، چگونه می‌توان نرخ افزایش ۲۵ درصدی را اجرا کرد؟

گودرزی در ادامه به اشاره به مشاوران املاک غیرمجاز، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مشاور املاک غیرمجاز و فاقد پروانه شناسایی شد؛ این در حالی است که تعداد مشاوران املاک مجاز ۱۱ هزار و ۷۵۰ واحد بود.

وی در خاتمه با بیان اینکه حضور اتباع در بازار مسکن روی افزایش قیمت ها موثر است، تاکید کرد: با اتباع غیرمجاز نباید هیچ قراردادی منعقد شود و چنانچه قراردادی با اتباع مجاز نوشته می‌شود، باید یک نسخه قرارداد در اختیار اتحادیه قرار گیرد تا به مراجع ذیصلاح ارائه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه