English

شرکت توانیر:

امسال بیش ۳۰ روز با اوج بار نزدیک به ۸۰ هزار مگاوات سپری شد

الله داد، معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) با اشاره به پایداری هوای گرم تا اواسط هفته در کشور، تصریح کرد: بیش از ۳۰ روز را با رشد مصرف بیش از هشت درصد و با اوج بار نزدیک به ۸۰ هزار مگاوات سپری کردیم.

امسال بیش ۳۰ روز با اوج بار نزدیک به ۸۰ هزار مگاوات سپری شد
به گزارش خبرگزاری موج

​، «محمد الله داد» افزود: رشد بیش از هشت درصدی مصرف برق کشور، بیش از سه برابر میانگین جهانی است که فشار زیادی را به شبکه برق وارد می‌کند.

وی خاطرنشان‌کرد: فقط در سه استان خوزستان، هرمزگان و بوشهر یک‌هزار مگاوات افزایش مصرف داشتیم که به‌اندازه مجموع برق مصرفی استان مرکزی است.

معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر ، چسبندگی دمای هوا را مورد اشاره قرار داد و گفت: نمی‌توان انتظار داشت دما به یک‌باره کاهش پیدا کند.

الله داد بیان‌داشت: به‌این‌ترتیب مصرف برق کاهش سریعی نخواهد داشت و هنوز نیازمند همکاری مردم در مدیریت مصرف برق هستیم.

وی بر ضرورت خاموش‌کردن سیستم‌های سرمایشی ادارات پس از پایان ساعات کاری و هنگام استراحت صنوف تاکید کرد و ادامه‌داد: ساختمان‌هایی که دارای سیستم سرمایش مرکزی (چیلر) هستند، باید سرانه مصرف خود را کاهش دهند.

معاون توانیر با اشاره به اینکه اوج بار شبانه نیز از ۷۰ هزار مگاوات فراتر رفته است، از مردم خواست مدیریت مصرف برق را در همه ساعات شبانه‌روز موردتوجه قرار دهند تا بتوان پایداری شبکه برق را بدون کمترین مشکل حفظ کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه