English

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار:

فروشندگان وانتی باید پروانه کسب بگیرند

سیاح، رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار تصریح کرد: بنا بر مصوبه هیأت مقررات زدایی، کسانی که روی وانت بار اقدام به فروش محصول می‌کنند، باید پروانه کسب بگیرند و تحت نظارت اتحادیه درآیند.

فروشندگان وانتی باید پروانه کسب بگیرند
به گزارش خبرگزاری موج

، سید امیر سیاح درباره مصوبات آخرین جلسه هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار در دولت سیزدهم اظهار کرد: تنظیم گری پروانه کسب سیار با هماهنگی شهرداری یکی از مصوبات دیروز هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار بود. بنا بر این مصوبه، کسانی که روی وانت بار اقدام به فروش محصول می‌کنند، باید پروانه کسب بگیرند و تحت نظارت اتحادیه درآیند.

وی افزود: وقتی فروشندگان سیار، پروانه کسب دریافت کنند، خود به خود تحت نظارت پلیس و وزارت بهداشت نیز در خواهند آمد و باید بروند در جایی که شهرداری تعیین می‌کند، کار کنند.

سیاح گفت: با تحت نظارت درآمدن فروشندگان سیار، امیدواریم از این وضعیت بی سامان موجود بیرون بیاییم و از این پس، خیال مردم بابت کیفیت، سلامت و قیمت محصول خریداری شده از وانت بارها، آسوده شود.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار همچنین از قانونی شدن و در نتیجه تحت نظارت درآمدن پرورش ماهی تیلاپیا با شرایط خاص در کشور خبر داد و گفت: سازمان شیلات ایران در مورد پرورش ماهی تیلاپیا، درخواست داشت، آنهایی که قبل از ممنوعیت، مجوز پرورش این ماهی را داشتند بتوانند با رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی، ادامه کار دهند که با آن موافقت شد.

سیاح افزود: علاوه بر این، در این جلسه، هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار، سازمان شیلات ایران و سازمان محیط زیست را مکلف کرد، برای متقاضیان جدید دریافت مجوز پرورش ماهی تیلاپیا، به نحوی تنظیم گری کنند که ضمن حفظ ملزومات و ضرورت‌های محیط زیستی، امکان پرورش تیلاپیا در کشور فراهم شود.

وی آسان شدن مقررات مربوط به تولید صنایع غذایی کشور را یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: برخی تولیدکنندگان صنایع غذایی کشور، مشکلاتی در خصوص یکی از مصوبات سازمان غذا و دارو داشتند که در این جلسه مقرر شد این سازمان، مصوبه مذکور را اصلاح کند.

سیاح ادامه داد: در جلسه امروز هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار، وزارت راه و شهرسازی موظف به سازماندهی قوانین مربوط به کسب و کارهای مربوط به تأسیسات گردشگری مستقر در حاشیه جاده‌های کشور، به نحوی شد که آنهایی که می‌توانند، ادامه فعالیت دهند و از فعالیت آنهایی که در موقعیت نامناسب مثلاً سر پیچ‌های خطرناک قرار دارند، جلوگیری شود.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار از برخی گشایش‌های مهم در زمینه خدمات باربری و مشاغل خانگی در آخرین جلسه هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار و نیز ابطال یک مصوبه مخل کسب و کار وزارت بهداشت خبر داد و افزود: وزارت بهداشت، چندی پیش، مقرره ای راجع به تأسیس مراکز جراحی محدود گذاشته و شرایط صدور مجوز را سخت کرده بود اما چون بنا بر قانون، برای تصویب چنین مصوباتی، باید ابتدا از هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار تأییدیه گرفته شود، (و این اتفاق رخ نداده بود) مصوبه آن باطل اعلام شد و بنابراین، این وزارتخانه باید به آنهایی که بر اساس شرایط قبلی، اقدام به تأسیس مرکز جراحی محدود کرده بودند، اجازه ادامه کار بدهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه