English

رئیس اتحادیه لوازم خانگی:

سامانه جامع تجارت مانعی برای فروش کالای ایران شده است

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: سامانه جامع تجارت برعکس هدفی که دارد برای فروش کالای ایرانی درگیری ایجاد کرده است.

سامانه جامع تجارت مانعی برای فروش کالای ایران شده است
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، اکبر پازوکی رئیس اتحادیه لوازم خانگی در مراسم گردهمایی خانواده سام اظهار کرد: مشکل تولید کننده لوازم خانگی در کشور را همه می‌دانند اما متاسفانه دولتی‌ها به این امر توجه نمی‌کنند. دلیل این بی‌توجهی‌ هم این است که اولین اسمی که روی آن می‌آید تحریم است.

وی ادامه داد: سامانه جامع تجارت که راه افتاده در واقع سامانه مانع تجارت است که از سال ۱۳۹۸ برای مقابله با قاچاق کالا در ایران به وجود آمده اما در عمل برعکس هدفی که دارد برای فروش کالای ایرانی درگیری ایجاد کرده است. ما تمام شکایاتی که در اتحادیه از این سامانه داریم را به صورت مکتوب در اختیار قوه قضاییه و مجلس می‌گذاریم. همین الان در انبارهای شهر ری هم کالای داخلی و هم کالاهای قاچاق وجود دارد و این فقط مختص به تهران نیست. همه عزیزانی که در اینجا هستند با این سامانه مشکل دارند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: بر اساس تبصره ۴ کالای ایرانی را به اسم کالای قاچاق در انبار ضبط کرده‌اند. مقام معظم رهبری فرمودند کالای قاچاق یا امحا شود و یا به کشور مبدا برگردد. حال سوال این است که انبار اموال تملیکی در این میان چه می‌کند؟  در واقع با راه‌اندازی این سامانه با کالای قاچاق با کالای تولید داخل مبارزه کردیم.

پازوکی تصریح کرد: قراردادهایی که کشورهای دنیا می‌خواهند، حداقل یک قرارداد سه ساله است اما به این دلیل که قیمت دلار در کشور ما ثابت نیست و دیگر موانعی که وجود دارد، نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

وی در پایان گفت: در اتاق اصناف ایران، رسیدگی به مشکلات تولید لوازم خانگی در کل کشور را دنبال می‌کنیم و من به عنوان خادم شما می‌گویم اگر مشکلی دارید برای ما بفرستید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه