English

داخلی‌سازی حداکثر در دستور کار شرکت سام‌الکترونیک/ خبری از واردات نیست

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک ضمن تکذیب شایعاتی که درخصوص واردات محصول توسط این شرکت وجود دارد، داخلی‌سازی حداکثری را سرلوحه این شرکت دانست.

داخلی‌سازی حداکثر در دستور کار شرکت سام‌الکترونیک/ خبری از واردات نیست
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

​، سید علیرضا موسوی مجد؛ مدیرعامل شرکت سام الکترونیک در مراسم گردهمایی خانواده سام اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ به دلیل تحریم‌ها و بحران‌هایی که اتفاق افتاد، سهم ما از بازار کم شد اما به کمک سهامداران، هیئت مدیره و تمام همکاران توانستیم بار دیگر برگردیم.‌ تحریم‌هایی که در سال ۱۳۹۷ اتفاق افتاد برای هیچکس خوشایند نبود اما بیشترین اثر خود را در مجموعه‌ای مثل ما گذاشت.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌هایی که در خط تولید ما شده بسیار بیشتر از سایر شرکت‌هاست، گفت: عمق داخلی‌سازی برند سامسونگ در زمان فعالیت ما از برندهای ایرانی بیشتر بود اما تحریم‌هایی که اتفاق افتاد باعث شد تا ضربه‌ای به مجموعه ما وارد شود و در ادامه سامسونگ صبر کرد تا این مشکلات را برطرف کند اما در سال ۱۴۰۰ مطالبی را رسانه‌ها و رقیبان ما اعلام کردند که ظلم بزرگی به صنعت لوازم خانگی کشور ما بود و باعث شد تا آسیب ببینیم.

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک بیان کرد: این شرکت از سال ۱۳۷۶ وارداتی در زمینه صوتی و تصویری نداشتیم و با تاسیس سام الکترونیک امور داخلی سازی  از همه رقبا بیشتر بود. در سال ۱۳۹۹ نیز بار دیگر بحث داخلی‌سازی را سرلوحه کار خود قرار دادیم. حدود 6هزار نفر در سال ۱۳۹۷ در سام الکترونیک فعالیت داشتند اما به واسطه ضربه‌ای که به ما وارد شد در زمینه نیروی انسانی دچار مشکل شدیم اما بار دیگر با برند سام به بازار آمدیم و کارهای با کیفیتی را ارائه کردیم.

موسوی مجد تصریح کرد: برند سامسونگ هیچ وقت ما را تنها نگذاشته و در تمام این مدت ما را ساپورت کرده است. ما همواره در مسیر سامسونگ بودیم و یخچال‌ها و وسایلی که می‌بینید در پلتفرم سامسونگ بوده است. در ادامه راه نیز با کمپانی بزرگ هایسنس قرارداد بستیم و در تلاش هستیم که همکاری گسترده‌ای نیز با این مجموعه داشته باشیم. الان یخچال‌های آنها را خریداری کردیم، قطعات مورد نظر را داریم و کار تولید آن را شروع کردیم تا در ماه‌های آینده انشالله محصولات جدیدتری را به بازار ارائه دهیم.

وی تأکید کرد: میزان ارزبری شرکت سام الکترونیک و میزان فروش آن و همچنین میزان عمق داخلی‌سازی شرکت نیز مشخص است. ما سعی کردیم چیزی که واقعیت دارد را به مردم بگوییم. از سالی که کرونا اتفاق افتاد تا سال ۱۴۰۰ ما دو سال به پرسنل‌مان بدون اینکه کاری انجام دهند حقوق دادیم و خوشبختانه تعدیلی نیز در این حوزه نداشتیم. به نظرم هیچ شرکتی چنین کاری انجام نداده است که این مهم نشانی از بزرگ سهامداران مجموعه ماست که از صمیم قلب از آنها تشکر می‌کنم.

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک گفت: مطالبی که در خصوص واردات می‌گویند، همه‌اش دروغ بود و ما به جز سی‌پی‌یوهای در سایزهای بزرگ که آن هم به عنوان نمونه به کشور وارد شده است، واردات نداشتیم. آمارهایی که در وزارت صمت وجود دارد، نشان می‌دهد که ما اصلاً وارداتی نداشتیم که بخواهد ممنوعیتی برای آن ایجاد شود. عمده کالایی که ما تولید کردیم، تولید داخل بوده است و بزرگترین خط مونتاژ اتوماتیک و چهار کارخانه تولید داریم که بروزترین ماشین‌آلات و تجهیزات در آنجا وجود دارد. ما الان با ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت کار می‌کنیم و امیدواریم با شرایطی که اتفاق می‌افتد، این ظرفیت افزایش پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه