English

پرتاب ۲ ماهواره «مکسار» برای تصویربرداری از زمین

یک موشک «فالکون ۹» دو ماهواره تصویربرداری از زمین را برای شرکت «مکسار» به مدار پرتاب کرد.

پرتاب ۲ ماهواره «مکسار» برای تصویربرداری از زمین
به گزارش خبرگزاری موج

، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) دو ماهواره تصویربرداری از زمین را پرتاب کرد و به ساخت شبکه ماهواره‌ای «WorldView Legion» برای شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی «مکسار»(Maxar) ادامه داد.

به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) حامل ماهواره‌های WorldView Legion 3 و 4 WorldView Legion در ساعت ۹:۰۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به پرواز درآمد.

طبق معمول، مرحله اول فالکون ۹ حدود هشت دقیقه پس از پرتاب با موفقیت به زمین بازگشت و در نزدیکی محل پرتاب فرود آمد. اسپیس‌ایکس استقرار یکی از ماهواره‌ها را تقریباً ۵۰ دقیقه پس از پرتاب در جریان پخش زنده تأیید کرد و ماهواره چهارم آن تقریبا دو ساعت پس از پرتاب مستقر شد.

شبکه WorldView Legion در نهایت از شش ماهواره تشکیل خواهد شد. دو فروند از ماهواره‌ها که در حال حاضر آماده شده‌اند، در ماه مه گذشته با یک موشک فالکون ۹ در مدار قرار گرفتند.

نمایندگان مکسار در توضیح این شبکه نوشتند: زمانی که هر شش ماهواره WorldView Legion پرتاب شوند، ظرفیت «مکسار اینتلیجنس»(Maxar Intelligence) را برای جمع‌آوری تصاویر ۳۰ سانتی‌متری و چند طیفی سه برابر خواهد کرد. شبکه کامل مکسار متشکل از ۱۰ ماهواره الکترواپتیک، نواحی روی زمین را که به سرعت در حال تغییر هستند، در هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از طلوع تا غروب خورشید به تصویر می‌کشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه