English

گمرک ایران از ترخیص سریع ۳۵ اتوبوس برای تردد زائران اربعین خبر داد

بنا بر اعلام گمرک، در سه هفته اخیر ۳۵ دستگاه اتوبوس اظهاری برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی (ع) از گمرکات بازرگان و تهران با حداقل تشریفات و با کمترین زمان ممکن ترخیص شده است.

 گمرک ایران از ترخیص سریع ۳۵ اتوبوس برای تردد زائران اربعین خبر داد
به گزارش خبرگزاری موج

، از تعداد  ۳۵ اتوبوس، ۲۱ دستگاه از گمرک تهران و ۱۴ دستگاه اتوبوس از گمرک بازرگان پس از اظهار و اخذ مجوزهای مربوطه، در سریع‌ترین زمان ممکن ترخیص شد.

براساس این گزارش، درباره ۶۳ اتوبوس دیگر که در مبادی ورودی کشور موجود است، ۵۶ دستگاه اتوبوس در گمرک بازرگان است که منتظر اظهار توسط صاحبان کالاست که تا این  لحظه به گمرک اظهار نشده است.

طبق این گزارش، ۷ دستگاه اتوبوس نیز ۲۸ مرداد به گمرک تهران اظهار شد که پس از بررسی و تکمیل بودن اسناد و ارائه مجوزهای لازم و ارائه کد رهگیری بانک، از گمرک ترخیص خواهند شد.

شایان ذکر است، صرف ماندگاری کالا در مبادی ورودی که از آن به‌عنوان ماندن کالا در گمرک یاد می‌شود، لزوما به خاطر تاخیر در عملکرد گمرک نیست، بلکه برای ترخیص کالاهای وارده از گمرک و انجام تشریفات گمرکی نیازمند ثبت سفارش، اظهار کالا به گمرک، تخصیص ارز و اخذ کد ساتا از بانک مرکزی و همچنین اخذ مجوزهای قانونی مربوط به کالای وارده و پرداخت حقوق ورودی  و عوارض متعلقه است.

بدیهی است چنانچه هر یک از مراحل فوق توسط صاحبان کالا و دستگاه متولی مجوز مربوطه انجام نشود یا با تاخیر انجام شود،  به همان نسبت ترخیص کالاهای وارده با مشکل و تاخیر مواجه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه