English

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی چه گفتند؟ + فیلم

در جلسه علنی نوبت عصر دوشنبه ۲۹ مردادماه مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی چه گفتند؟ + فیلم
به گزارش خبرگزاری موج

، در جلسه علنی نوبت عصر دوشنبه ۲۹ مردادماه مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

 

با این همه انبوه‌سازی و ارتفاع سازی چه می‌کنید؟

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خانم صادق دغدغه انبوه‌سازی و ارتفاع سازی را از ما برطرف کنید. راهی جز گسترش شهرها و آماده‌سازی زمین ها برای مردم کشور وجود ندارد.

محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با فرزانه صادق، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در قرآن کریم همسر، شب و مسکن اسباب آرامش است. خانم صادق مستأجری، خیلی سخت است و درد بی درمان است. خانم صادق فرزند شهید و دارای سوابق در وزارت راه است. ایشان تخصص لازم را دارند. کسی نمی‌خواهد تخصص ایشان را زیر سوال ببرد. خانم صادق برابر قانون جهش مسکن هر دولتی که می آید باید سالی یک میلیون مسکن بسازد متاسفانه در گذشته این مورد زمین مانده است. بحث اعطای زمین و آماده سازی زیرساخت‌ها منبع نمی‌خواهد. سیاست انقباضی مسکن اجازه نداده است برای مسکن زمین در اختیار قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: خانم صادق دغدغه انبوه سازی و ارتفاع سازی را از ما برطرف کنید. راهی جز گسترش  شهرها و آماده‌سازی زمین ها برای مردم کشور وجود ندارد. از شما می‌خواهیم نسبت به این موارد حتما توضیح بفرمایید.

وی در پایان یادآور شد: خانم صادق شما را انسانی شریف، متخصص و فرزند شهید می‌دانیم. اما دغدغه هایی داریم که اگر برطرف شود به شما اعتماد می‌کنیم و اگر نشود به شما رای نخواهیم داد.

 

بیشتر بخوانید:

خانم صادق با ۸ وزیر کار کرده و از این حوزه شناخت دارد + فیلم

فرزانه صادق با تجربه معاونت شهرسازی می‌تواند در این حوزه موفق شود + فیلم

 

کارنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی قابل نقد است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تراکم سازی و ارتفاع سازی در زمان حضور خانم صادق در وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاد.

محمد منان رئیسی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: نگرانی خود را از کارنامه خانم صادق اعلام می‌کنم. در زمان حضور ایشان در وزارت راه، تهران گران ترین پایتخت جهان از نظر مسکن شد. چه کسی متولی احداث و اهدای زمین در کشور است؟ شورای عالی شهرسازی کشور. در ۳۰ سال اخیر رشد قیمت دلار ۳۶۰ برابر و رشد زمین چند هزار برابر شده است.

وی ادامه داد: با وزارت بانوان مخالف نیستم. دوست داشتم چند وزیر خانم داشتیم اما این وزارتخانه بسیار گسترده و تخصصی است. نباید گونه ای رفتار کنیم که دیگر امکان حضور بانوان و فرزند شهدا در وزارتخانه ها نباشد.

رئیسی تاکید کرد: متاسفانه تراکم سازی و ارتفاع سازی در زمان حضور خانم صادق در وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاد. خانم صادق، در حال حاضر تمام فرودگاه‌های کشور غیر از مهرآباد زیان آور هستند. شما چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید؟

وی در پایان یادآور شد: به هرحال خانم صادق وزیر می‌شود اما من این حرف‌ها را گفتم تا یک سال دیگر نگویند چرا حرفی نزدی.

 

وزیر پیشنهادی با تجربه و دارای برنامه است

نماینده ایذه در مجلس، وزیر پیشنهادی راه را فردی دارای تجربه و برنامه و کارآزموده در حوزه شهرداری و معماری توصیف کرد.

فرشاد ابراهیم‌پور به عنوان موافق فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهم که امروز به صدای تاریخ گوش بسپارند. به صدای زنان که در طول تاریخ با دل‌های مملو از ایمان و با دست‌های پرتلاش سنگین‌ترین بارها را به دوش کشیده‌اند.

وی با اشاره به فرزند شهید بودن وزیر پیشنهادی گفت: وزیر پیشنهادی سه سال در شورای عالی معماری بوده که رئیس آن شورا وزیر است پس نباید تمامی مشکلات زمین و گرانی مسکن را به دوش او بیندازیم.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات جاده‌ای و حمل‌ونقل گفت: وزیر پیشنهادی دارای تجربه و برنامه است و سلسله‌مراتب را طی کرده و اعتقاد به استفاده از نیروهای فرهیخته دارد. ما برای رسیدن به افق به وزیری کارشناس، کارآزموده و باتجربه نیاز داریم که چنین ویژگی‌هایی را خانم صادق دارد.

ابراهیم‌پور وزیر پیشنهادی را فردی با تخصص و تجربه در حوزه شهرسازی دانست و گفت: وزیر پیشنهادی طرفدار توسعه افقی و توسعه عمودی نیست بلکه سیاستش ترکیبی و توجه به مزیت‌های نسبی منطقه است. او بر توسعه پایدار اعتقاد دارد و با محیط زیست هماهنگ است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: وزیر پیشنهادی به تشکیل معاونت اقتصادی برای تامین منابع مالی پروژه‌ها به ویژه استفاده از ظرفیت ثروت وزارتخانه در حوزه مولدسازی اعتقاد دارد.

 

وزیر پیشنهادی راه اهل مبارزه با فساد است

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از بن دندان معتقد به نظام جمهوری اسلامی و اهل مبارزه با فساد است.

فاطمه محمدبیگی به عنوان موافق فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: مدیریت امری زنانه و مردانه نیست بلکه ملاک شایسته‌سالاری است. از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای تصدی مدیریت زنان وجود ندارد. همچنان که حضرت خدیجه (س) در اقتصاد، حضرت فاطمه (س) در سیاست و حضرت زینب (س) به عنوان سفیر امام زمان (عج) خود بود.

نماینده قزوین بیان کرد: وزیر پیشنهادی با هشت وزیر قبلی کار کرده و با بسیاری از مجموعه‌های وزارت راه ارتباط کاری داشته است. او بر امور وزارتخانه اشراف دارد.

محمدبیگی اظهار کرد: خانم صادق ثابت کرده که می‌تواند ظرفیت‌ها را با هم همسو کند. او به عنوان یک دختر شهید از بن دندان به نظام جمهوری اسلامی متعهد است و با اراده فولادین و مستحکم اهل مبارزه با فساد است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اظهار کرد: در حوزه جوانی جمعیت متعهد تامین ۳۰۰ هزار واحد زمین شده و اینکه منطبق با برنامه هفتم عمل کرده و در راستای بیانیه گام دوم قدم برمی‌دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه