English

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟

تعدادی از نمایندگان موافق و مخالف برنامه‌های سید محمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟
به گزارش خبرگزاری موج

، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه در موافقت با برنامه‌های  وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

اتابک فناوری صنعت فولاد را در کشور بومی کرده است

مصطفی مطورزاده نماینده مردم خرمشهر در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت گفت: مسعود پزشکیان رئیس جمهوری به وعده‌های خود عمل کرد و چینشی در کابینه ایجاد کرد که در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر است همه اقشار مردم اعم از وزیران دولت حجت الاسلام رئیسی در ترکیب کابینه حضور دارند، تا کنون چنین چینش کابینه ای را شاهد نبودیم و باید از دکتر پزشکیان تشکر کنیم که وفاق و وحدت ملی را این گونه تقویت کرد.

مطورزاده در مورد برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت:آقای دکتر اتابک از بزرگترین شخصیت‌های فعال در زمینه صنعت، معدن و تجارت است و بوده، او در سال ۱۳۵۹ عافیت طلبی را کنار گذاشت و از مهمترین دانشگاه دنیا استعفا کرد تا به وطن برگردد و تجربیات علمی و دانشی خود را در خدمت ارتقای انقلاب و عزت کشور به‌کار گیرد.

وی افزود:برخی از دوستان ایرادی به کار آقای اتابک می‌گیرند که او در دولت نبوده است، اتفاقا نقطه قوت دکتر اتابک همین جا است و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب است که فرمودند «امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است». مردم بخش خصوصی،کشاورزان ، تجار و صنعتگران هستند. 

نماینده مردم خرمشهر اضافه کرد: اتابک محصول دیوان‌سالاری پیچیده اداری ما نیست او انسانی است که خوب فکر می‌کند و خوب عمل می‌کند. او مگاپروژه‌های کشور را اجرا کرده است، صنعت سیمان که مورد ایراد و اشکال دوستان است را به خودکفایی رسانده است، او فناوری صنعت فولاد را در کشور بومی کرده است و امروز در مرحله‌ای قرار گرفتیم که جزو سرآمدهای آسیا و منطقه در تولید فولاد هستیم. 

وی تصریح کرد: ما در سیمان به خودکفایی رسیدیم؛ می گویند سیمان انرژی‌بر است، ما انرژیمان را باید در جایی به کار بگیریم و استفاده کنیم که موتور محرکه‌ای برای پیشرفت و توسعه کشور باشد و سیمان یکی از مهمترین مواد و کالاها و آیتم‌های موثر در ارتقای سطح صنعتی و اقتصادی و تولید در ثروت در کشور است.

 

اتابک شناخت خوبی از بازار صادرات دارد

جلیل مختار به عنوان موافق سید محمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: مبارزه با بحران‌های وزرات صمت از عهده هر کسی برنمی‌آید؛ وزرات صمت به مدیر و فرمانده کاردان نیاز داریم که اتابک نشان داده مدیر شایسته ای برای این مسئولیت است.

وی افزود: برای وزارت صمت به وزیری با کارنامه و برنامه مناسب و دارای اراده و توان لازم برای تحقق برنامه‌هایش نیاز داریم؛ مدیری که اهل صنعت و آشنا به حوزه‌های معدن و تجارت باشد که این ویژگی‌ها را آقای اتابک دارد.

مختار با تشکر از رئیس جمهور برای معرفی اتابک گفت: اتابک از بهترین مدیران صنعتی بوده که با رای ما می تواند به یکی از بهترین وزیران کشور تبدیل شود.

وی اظهار کرد: اتابک می‌تواند ارتباط موثر بین بخش خصوصی و دولتی در حوزه صنعت برقرار کند. او در حوزه تجارت شناخت خوبی نسبت به بازارهای صادراتی دارد و می‌تواند در راستای تقویت و توسعه تجارت کمک کند.

به گفته وی، وزیر پیشنهادی صمت به اصول مذاکره و امور بین الملل شناخت کافی دارد و می‌تواند در عرصه خودرو، فولاد و مس به عنوان مدیر تحول گر نقش ایفا کند.

 

نباید بگذاریم که اتابک وزیر پوششی شود

ایزدخواه گفت: نباید بگذاریم که اتابک وزیر پوششی شود و وزیر اصلی کسانی باشند که دقیقه ۹۰ اتابک را برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی کردند و عملاً آنان وزیر اصلی باشند.

روح الله ایزدخواه در جلسه علنی عصر امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: اتابک اصلاً سابقه در حوزه وزارت صمت ندارد.

وی بیان کرد: ما سالانه ده‌ها میلیارد دلار به صنعت و تجارت ارز تخصیص می‌دهیم و با وجود این، این وزارتخانه چالش‌های بسیار زیادی دارد. وزیر صمت نباید کسی باشد که تازه با چالش‌های این حوزه، مقررات دست و پاگیر و مقررات صادرات و واردات بخواهد آشنا شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت صمت در برخی از کشورها وزارتخانه اصلی است و باید سایر وزارتخانه‌ها از آن خط مشی بگیرند، اما متأسفانه وزارت صمت در کشور ما جوجه اردک زشت است.

ایزدخواه ادامه داد: صنعتگران ما واقعاً مشکلات عدیده‌ای دارند و با وجود مقررات سلیقه‌ای به واقع جهاد می‌کنند که کار تولید را رها نمی‌کنند.

وی افزود: سازمان‌های توسعه وزارت صمت امروز در حال انقراض است و ما نمی‌دانیم با آنها می‌خواهیم چه کنیم. وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت نیز هیچ نکته‌ای در این مورد نگفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث خودرو واقعاً یک موضوع بسیار مهم است، به گونه‌ای که در دولت سیزدهم باعث عزل یک وزیر شد. مسئله خودرو یک چالش اساسی است و با وجود آن، وزیر پیشنهادی صمت حتی یک روز در این حوزه کار نکرده است. واقعاً در این وزارتخانه عریض و طویل فرد دیگری نبود که برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی شود؟

وی تاکید کرد: نباید بگذاریم که اتابک وزیر پوششی شود و وزیر اصلی کسانی باشند که دقیقه ۹۰ اتابک را برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی کردند و عملاً آنان وزیر اصلی باشند، تصمیمات را بگیرند و معاونان را بگذارند.

ادامه دارد...

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه