English

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۲۷ فرودگاه کشور مجوز پرواز اربعین دریافت کردند/ بدهی ۵.۵ همت شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاهی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت:پروازهای اربعین تا پایان هفته آینده ۹ شهریور ادامه دارد.

۲۷ فرودگاه کشور مجوز پرواز اربعین دریافت کردند/ بدهی 5.5 همت شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاهی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، رضا نخجوانی، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری  درباره آخرین وضعیت پروازهای اربعین اظهار داشت:۱۹ شرکت داخلی و خارجی پروازهای اربعین را انجام می‌دهند و از این تعداد ۱۷ شرکت‌ هواپیمایی داخلی و ۲ شرکت خارجی العراقیه و فلای بغداد برای انجام پروازهای اربعین در ۲۷ فرودگاه کشور مجوز گرفته‌اند. 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت:پروازهای اربعین تا پایان هفته آینده ۹ شهریور ادامه دارد.

وی تصریح کرد : پروازهای اربعین از فرودگاه‌هایی نظیر اردبیل، اصفهان، بندعباس، بوشهر، تبریز، رامسر، رشت، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، لامرد، مشهد، مهرآباد، همدان، رشت و لارستان پروازهای آغاز شده است. 

نخجوانی تصریح کرد: تا روز گذشته ۲ پرواز به بصره داشته‌ایم، ۷۱ پرواز به نجف و ۲۷ پرواز به بغداد از ۲۴ مرداد تا روز گذشته داشته‌ایم‌ در این‌ مدت ۱۶ هزار و ۷۵۲ زائر اعزام شده‌اند و ۱۰ هزار و ۶۸۱ زائر برگشته‌اند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، فرودگاه‌های مشهد و بوشهر به تربیت   پرتردد ترین و کم ترد ترین فرودگاه‌ها در ایام اربعین است.

رضا نخجوانی ادامه داد:حدود ۵.۵ همت شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور بدهکار هستند که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ماهان‌ایر بیشترین میزان بدهی را دارند و اگر براساس قانون شرکت‌های هوایی بدهی‌های خود در اسرع وقت پرداخت کنند، هزینه دیر کرد بدهی به آنها بخشیده خواهد شد.

در ادامه مسؤول ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: از ۲۴ مرداد تا روز گذشته ۱۶ هزار و ۷۵۲ زائر از ۱۸ فرودگاه اعزام شدند و بیش از ۱۰ هزار زائر به کشور بازگشتند.

محمد حسین آجلیان به زائران و مسافران هوایی توصیه کرد: فرودگاه محل تهیه بلیت نیست و زائران بلیت خود را از سایت‌های معتبر تهیه کنند. همچنین با توجه به پیک پروازی، زائران زودتر از موعد در فرودگاه‌ها حاضر شوند و به توصیه‌های وزارت بهداشت و پلیس توجه داشته باشند.

مسؤول ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها افزود: ۱۷ شرکت شامل ایران ایر، آتا، آسا جت، آسمان، ایرتور، پارس ایر، پویا ایر، تابان، زاگرس، قشم، کیش، کاسپین، ماهان، معراج، وارش به همراه دو شرکت العراقیه و فلای بغداد در حال جابجایی زائران اربعین حسینی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه