English

معاون علمی رئیس‌جمهور:

استفاده از ظرفیت انجمن‌ها در آسیب‌شناسی و رفع چالش‌های زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان مهم است

حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور بر نقش انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری در شناخت دقیق و موشکافانه آسیب‌های زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان و ارائه راه‌کارهای اثربخش برای توسعه این زیست‌بوم تأکید نمود.

استفاده از ظرفیت انجمن‌ها در آسیب‌شناسی و رفع چالش‌های زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان مهم است
به گزارش خبرگزاری موج

، نشست اعضاء هیئت مدیره انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و  دستیار معاون علمی در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری برگزار شد.

حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور طی سخنانی در این نشست از انجمن‌ها، تشکل‌ها و نهادهای فعال در زیست‌بوم فناوری به عنوان بازوهای اجرایی و کمکی معاونت علمی یاد کرد و گفت: بر این باور هستم که به هر میزان که بتوانیم تعامل پویا و ارتباط متعهدانه با این بخش‌ها داشته باشیم به شناخت و جمع‌بندی بهتری از مشکلات، الزامات و افق پیش روی زیست‌بوم فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان خواهیم رسید.

وی با تاکید بر آمادگی معاونت علمی برای استفاده از ظرفیت‌های انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران عنوان کرد: این انجمن به عنوان یک قوه اندیشه‌ورز و راهبر می‌تواند به تقویت زیست بوم و‌اصلاح اشکالات موجود کمک‌ کند. این انجمن می‌تواند با شناخت دقیق آسیب‌ها و وضعیت موجود زیست‌بوم فناوری و نوآوری، تحلیل‌های راهبردی و آسیب‌شناسانه خود را ارائه دهد و در این راه، معاونت علمی آماده است تا از این روند فعالیت آسیب‌شناسانه با استفاده از محتوای جذاب و روزآمد حمایت کند.

معاون علمی رئیس‌جمهور ادامه داد: به نظر می رسد شناسایی ذی نفعان یک گام اساسی در  مسیر این آسیب‌شناسی باشد و باید توجه داشت که برای حصول به نتیجه مطلوب و دقیق، تمامی ذی نفعان این حوزه در نظر گرفته شوند. این مطالعات، منتشر و‌ از سوی مطالعه کنندگان نقد می شود و از این آسیب شناسی ها برای بهبود روند کار و کمک به پویایی زیست بوم استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این نشست، علی معتمدزادگان، رییس هیئت مدیره انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با اشاره به عضویت ۱۵۰ شخص حقیقی و حقوقی در انجمن عنوان کرد: از جمله اقدامات انجمن، برگزاری تورها و وبینارهایی از قبیل وبینار مشترک «پارک های علم و‌ فناوری حین و‌ پس از شروع کرونا» با همکاری «انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری و مناطق نوآوری»، کارگاه آموزشی به همراه جلسات B2B و کارگاه‌های آموزشی بین المللی و برگزاری کنفرانس ملی انجمن است که سه دوره از آن‌ برگزار شده و چهارمین دوره آن، آبان ماه امسال به میزبانی پارک علم و فناوری البرز برگزار خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: انجمن در نظر دارد جایزه ای را با عنوان جایزه نوآوری انجمن به منظور شناسایی و معرفی افراد برجسته حوزه فناوری و‌ نوآوری به برترین شرکت‌های دانش‌بنیان و‌ فناور تحت حمایت پارک ها و سازمان‌های نوآوری عضو انجمن که بیش‌ترین نقش آفرینی را در عرصه نوآوری داشته اند اعطا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه