English

تخلیه بیش از ۶ میلیون تن کالای اساسی در بندرامام(ره) طی سال جاری

به دنبال تخلیه 6 میلیون و 139 هزار تن کالای اساسی طی 5 ماهه نخست سال جاری در منطقه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، میزان رشد تخلیه این نوع کالا 31 درصد رشد داشت.

تخلیه بیش از 6 میلیون تن کالای اساسی در بندرامام(ره) طی سال جاری
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر بیان داشت: خروج کالاهای اساسی از اماکن نگهداری در این مجتمع بزرگ بندری بیش از 5 میلیون و 843 هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از 27 درصد رشد برخوردار بود.

گرایلو  اظهار داشت: طی این مدت، واردات ذرت از طریق این بندر تجاری  با 12 درصد رشد به بیش از  ۲ میلیون و 494 هزار تن رسید.

وی گفت: تخلیه روغن خوراکی از طریق منطقه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با 26 درصد رشد به بیش از 236 هزارتن و تخلیه سویا با 123 درصد رشد به بیش از دو میلیون و 741 هزار تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: تخلیه شکر از طریق این بندر بزرگ تجاری با 343 درصد رشد به نیز  به 394 هزار و 455 هزار  تن رسید.

گرایلو به سهم 98 درصدی واردات سویا و سهم 100 درصدی واردات شکر از طریق این مجتمع  بزرگ بندری  نسبت به بنادر کشور اشاره کرد و گفت: سهم تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) نسبت به کل بنادر کشور 68 درصد است.

 یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پایانه‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری انواع کالا به طور میانگین سهم 30 درصدی از کل تجارت دریایی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه