English

رکورد تاریخی شرکت سایپا؛

حرکت از لبه بحران به سمت بهبود طی ۳ ماه

گروه خودروسازی سایپا در سه ماه نخست سال جاری با ثبت رکوردهای درخشان در سود عملیاتی و سود ناخالص، موفق شده رکورد 15 ساله خود در سود ناخالص و رکورد 7 ساله در سود عملیاتی را پشت سر بگذارد. این مهم درحال اتفاق افتاد که همزمان زیان عملیاتی این شرکت خودروساز بزرگ کشور نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

حرکت از لبه بحران به سمت بهبود طی 3 ماه
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، عملکرد سه‌ماهه گروه سایپا نشان می‌دهد که این شرکت با مدیریت کارآمد هزینه‌ها و بدون افزایش قیمت محصولات، توانست سود ناخالص 2.788 میلیارد تومانی را به ثبت برساند که این رقم بالاترین سطح سود ناخالص این شرکت طی 15 سال گذشته است.

همچنین، سود ناخالص شرکت سایپا در بهار امسال به 1016 میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر بیش از دو هزار میلیارد تومانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

در زمینه سود عملیاتی نیز سایپا توانست پس از هفت سال، برای نخستین‌بار به سود 328 میلیارد تومانی دست یابد که این موفقیت نشان از بهبود چشمگیر روند تولید و عملکرد این گروه در مقایسه با سال‌های گذشته دارد.

همچنین زیان عملیاتی سایپا در بهار امسال به 182 میلیارد تومان کاهش یافت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهشی معادل 1172 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. با توجه به این روند مثبت، احتمال دستیابی سایپا به سود عملیاتی پس از سال‌ها وجود دارد.

در این میان نباید از نقش جواد توسلی مهر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا غافل شد که توانسته پس از 6 ماه از انتصاب خود با تغییر برخی رویه‌های تاریخ مصرف گذشته و اتخاذ سیاست‌های درست، بهبود شاخص‌های بورسی در سود عملیاتی و سود ناخالص داخلی شرکت سایپا را رقم بزند.

وی صندلی ریاست سایپا را در شرایطی تحویل گرفته بود که گروه خودروسازی سایپا در آن برهه زمانی با بدهی 121 هزار میلیارد تومانی، 101 هزار میلیارد تومانی زیان انباشته و همچنین عقب افتادن تعهد تحویل 250 هزار خودرو، بدترین شرایط مالی خود را تجربه می‌کرد.

نکته قابل توجه این است که موفقیت‌های اخیر درحالی به دست آمده‌اند که سایپا هیچ‌یک از محصولات خود را افزایش قیمت نداده و هیچ ارزی نیز دریافت نکرده است.  این دستاوردها در شرایطی محقق شده‌اند که گروه سایپا با تغییر مدیریتی در اسفندماه سال گذشته و با وجود مشکلات مالی سنگین، نظیر بدهی‌های کلان و زیان انباشته، مواجه بود.

به نظر می‌رسد با مدیریت بهینه تولید، کنترل هزینه‌ها، و افزایش تولید روزانه، گروه خودروسازی سایپا توانسته است از بحران فاصله بگیرد و به سمت بهبود حرکت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه