English

رونمایی از نخستین مجموعه هوشمند کشور با ۳۳۰۰ واحد مسکونی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های شهر تهران گفت:نخستین مجموعه هوشمند کشور با3300 واحد در قالب 14 برج 25 تا 80 متری افتتاح شد.

رونمایی از نخستین مجموعه هوشمند کشور با 3300 واحد مسکونی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، خشایار باقرپور؛ مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران در مراسم کلنگ‌زنی 3300 واحد طرح مسکن اقتصادی اظهار کرد: چندین ماه درگیر کش و قوس‌های حقوقی انجام این کار بودیم. پروژه سه ماه پیش شروع به کار کرد اما به این دلیل اینکه با شهادت آیت‌الله رئیسی مقارن شد و بعد از آن هم کشور درگیر مسائل مربوط به انتخابات بود، مجبور بودیم که این اطلاع رسانی و برگزاری مراسم را به عقب بیندازیم.

وی ادامه داد: این طرح با تمام قوا اجرا خواهد شد. اجرای این طرح نیاز کشور است و امروز مردم کشور نیاز به محصولات جدیدی در صنعت ساختمان دارند.  خرید واحدهای بزرگ متراژ  از استطاعت مردم خارج شده و ساختمان‌هایی که به صورت سنتی ساخته می‌شود کارآمد نیست و صرف اقتصادی ندارد. اگر قیمت حامل‌های انرژی بخواهد به قیمت واقعی خود نزدیک شود، استقبال مردم از این واحدها چندین برابر خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران با تاکید بر اینکه باید خیلی سریع‌تر در جایگزینی این مسائل اقدام کرده و پروژه‌های جدیدی را با مشارکت مردم آغاز کنیم. گفت: مدل اجرای این پروژه بر اساس پروژه‌های تعاون پایه است که با مشارکت اعضا صورت می‌گیرد. این مجموعه ۳۳۰۰ عضو نیز دارد و همانطور که گفته بودیم هر کد ملی می‌تواند  یک واحد در این پروژه داشته باشد. در واقع این پروژه با مشارکت و تامین مالی خود اعضا ساخته می‌شود که این یک ویژگی بسیار منحصر به فرد بخش تعاون است.

اتحادیه تعاونی‌های شهر تهران1

باقرپور درباره قیمت تمام شده واحدها اظهار کرد: با توجه به اینکه نخستین  مجتمع هوشمند کشور محسوب می‌شود و با توجه به اینکه این تجهیزات هزینه‌هایی دارد، ما ابتکار بزرگی به خرج دادیم و هزینه زمین را در هزینه‌های تجاری و خدماتی سرشکن کردیم و لذا توانستیم قیمت تمام شده واحدها را با قیمت امروز در محدوده هر متر مربع ۳۰ میلیون تومان با تمامی نسبیات و امکانات برسانیم. در این عددی که برای شما می‌گویم تمامی تجهیزات از کابینت‌ها، وسایل سرمایشی و گرمایشی و سایر امکانات هوشمند در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ما پیش‌تر در مناطق گرانتر شهر ساختمان هوشمند را داشتیم اما مجتمع تمام هوشمند برای نخستین بار است که در کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره تحویل واحدها نیز توضیح داد: برج‌ها از ۴۸ ماه شروع به تحویل می‌شود و تقریباً هر دو ماه و نیم یکی  از ۱۴ برج تحویل داده می‌شود. واحدهای آپارتمانی از 25 تا ۸۰ متر است و تعداد محدودی نیز واحدهای ۱۲۰ متری و ۱۴۰ متری داریم. 

باقرپور تصریح کرد: متقاضیان در ابتدا به عضویت تعاونی‌ها درآمدند و با توجه به اینکه زمانی که شخصی عضو یک شرکت تعاونی می‌شود، می‌تواند از خدمات آن بهره‌مند شود، همین افراد به اعضا و بخشی از بدنه خود تعاونی تبدیل شوند. ما حداقل ۳۵ درصد قیمت هر واحد را بر اساس هماهنگی و انعقاد قراردادی که با چندتا از بانک‌ها داشتیم، در قالب  قرض‌الحسنه بدون بهره و بدون نیاز به سپرده‌گذاری برای اعضای تعاونی تدارک دیده‌ایم.

اتحادیه تعاونی‌های شهر تهران

وی درباره تفاوت این تعاونی با مسکن مهر ونهضت ملی مسکن نیز توضیح داد: آنچه که در تعاونی‌های مسکن مهر اجرا شد و تعاونی‌های عمرانی کاملاً متفاوت است. انضباط مالی که در قراردادهای واحدهای پروژه ما در نظر گرفته شده  منحصر به فرد است و به شما اطمینان را که در اینجا نه خبری از اقتصاد دستوری است و نه دست و پای شرکت تعاونی در اعمال و پیاده سازی انضباط مالی بسته است. لذا این پروژه هیچ تفاوتی با پروژه‌ای که در بخش خصوصی اجرا می‌شود، ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه