English

۲۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندرامام خمینی طی ۵ماه اول امسال تخلیه و بارگیری شد

تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در پنج ماه اول امسال به بیش از 20 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.

۲۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندرامام خمینی طی ۵ماه اول امسال تخلیه و بارگیری شد
به گزارش خبرگزاری موج

، ابوطالب گرایلو مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر  بیان داشت: بیش از شش میلیون و 139 هزار تن انواع کالای اساسی در پنج ماه نخست امسال از طریق این بندر تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد یافته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در پایانه کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به بیش از  34 هزار  TEU رسیده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد رشد داشته است.

گرایلو تصریح کرد: بارگیری محموله‌های صادراتی شامل انواع کالاهای مواد معدنی، ساختمانی، شیمیایی و کانتیری با سه درصد رشد به بیش از 9 میلیون و 499 هزار تن رسید.

به گفته گرایلو؛ تخلیه انواع کالاهای وارداتی در این بندر با 25 درصد رشد به بیش از 7 میلیون و 652 هزار تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به رشد 107 درصدی ترانزیت در این بندر اشاره کرد و گفت: نزدیک به 2 میلیون تن ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) طی پنج ماه نخست امسال انجام شده است.

گرایلو میزان تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی در این مجتمع بزرگ بندری را نزدیک به 9 میلیون تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از 17 رشد برخوردار بود.

گفتنی است، در چهار ماه نخست امسال سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از ترانزیت انواع کالا در کشور به 36 درصد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه