English

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

تمایل تهرانی‌ها برای خرید آپارتمان نوساز کاهش پیدا کرده است

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: به دلیل کاهش توانایی خرید و شرایط اقتصادی مردم، تمایل تهرانی‌ها برای خرید آپارتمان نوساز کاهش پیدا کرده است.

تمایل تهرانی‌ها برای خرید آپارتمان نوساز کاهش پیدا کرده است

داوود بیگی‌نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج در رابطه با بازار خرید ملک در تهران اظهار کرد: متاسفانه بازار کم رمقی را تجربه می‌کنیم و خریداران واقعی و مطمئن در بازار نیستند. بیشتر معاملاتی هم که در تابستان اتفاق افتاد برای رفع و رجوع کردن رهن و اجاره بود.

وی افزود: تمایل افراد به خرید آپارتمان‌ تا ۵ سال افزایش پیدا کرده است. در سال‌های گذشته بیشتر آمار خرید برای واحدهای نوساز بود اما الان می‌بینیم که مردم تهران به خرید آپارتمان‌های چند ساله روی آوردند که در دراز مدت می‌توانند ما را دچار مشکل کنند.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران علت شرایط فعلی بازار مسکن را عدم توانایی خرید دانست و اظهار کرد: در حال حاضر قیمت‌ها به شکلی است که نه برای فروشنده صرف دارد ملک را  پایین‌تر از آن بفروشد و نه خریدار می‌تواند این مبلغ را هزینه کند.

بیگی‌نژاد در رابطه با آمار خرید و فروش ملک  گفت: آخرین آمار رسمی ما برای تیرماه ۱۴۰۳ است که حدوداً ۳ هزار و 550  قرار داد را داشته‌ایم که نسبت به ماه قبل ۸ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی منطقه ۵ در صدر خرید و فروش است و بعد از آن مناطق ۱۰، ۲ و ۴ قرار دارند.

بیگی نژاد تصریح کرد: بر اساس این آمار نسبت به تیر ماه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش معاملات را داشته‌ایم. منطقه یک گران‌ترین و منطقه ۱۸ کمترین قیمت آپارتمان را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه