English

یک کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرگزاری موج:

رکود شدید بازار خودرو طی تابستان جاری/ روزهای آرام خودرو ادامه دارد

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در تابستان جاری با یک بازار بی‌رونق روبه‌رو هستیم و آمار معاملات بسیار پایین است، گفت: اگر گشایش خاصی صورت نگیرد این شرایط در ماه‌های جاری نیز ادامه خواهد داشت.

رکود شدید بازار خودرو طی تابستان جاری/ روزهای آرام خودرو ادامه دارد

محمد حمزه؛ کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج در رابطه با شرایط بازار خودرو در تابستان ۱۴۰۳  اظهار کرد: ما همچنان با یک بازار بی‌رونق روبه‌رو هستیم و آمار معاملات بسیار پایین است. با توجه به شهادت آیت‌الله رییسی، مسائل مربوط به مذاکرات، تحولات و درگیری‌های منطقه‌ای و مطرح شدن دونالد ترامپ به عنوان گزینه ریاست جمهوری آمریکا،‌ مردم طی تابستان دست نگه داشتند تا ببیند شرایط مذکور که همگی بر بازار ارز و به تبع آن بر بازار خودرو تأثیر گذراند،‌به کجا می‌رسد و لذا بازار آرامی را داشتیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر مطرح شدن یکباره واردات خودرو دست دوم بود که دلیل مضاعفی بر کاهش معاملات خودرو بود. در این تابستان شاهد کساد شدن بازار دلالان خودرو بودیم و فقط مصرف کننده واقعی بود که خودرو می‌خرید.

این کارشناس در رابطه با پیش‌بینی بازار در ماه‌های آینده نیز گفت: با توجه به اینکه از یک سو کشور درگیر اقتصاد تورمی بوده و هیچ تحول خاصی با روی کار آمدن دولت چهاردهم، شکل نگرفته است و همچنین بستر اقتصادی نیز در حالت رکود شدید و تورم کنترل شده قرار دارد، به نظر نمی‌رسد که اتفاق خاصی بیفتد مگر اینکه یک گشایش‌های اقتصادی بزرگ را داشته باشیم.

حمزه گفت: درحال حاضر بسیاری از خودروها در بازار ما قیمتی پایین‌تر از نرخ تورم دارند و تصور مردم این است که ممکن است افت قیمت‌ها ادامه‌دار باشد اما باید به این نکته توجه کرد که در یک اقتصاد تورمی، هیچ کاهش قیمتی در درازمدت پایدار نخواهد بود و این موضوع به دلیل سیاست‌هایی است که فعلاً دولت اتخاذ کرده تا بازار ارز و بازارهای تابع آن ازجمله خودرو را ثابت نگه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه