English

مدیرعامل توانیر:

امسال رشد مصرف برق ۲ برابر متوسط ۱۰ ساله بود

مدیرعامل توانیر گفت:امسال رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید که بر این اساس رشد تقاضا دوبرابر رشد متوسط مصرف در دهه گذشته بود به طوری که ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات به میزان تقاضا افزوده شد.

امسال رشد مصرف برق ۲ برابر متوسط ۱۰ ساله بود
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، مدیر عامل توانیر مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری با اشاره به اینکه امسال حدود ۴۰۰۰ دستگاه ماینر شناسایی شده‌ است گفت: ۲۳۰ هزار دستگاه ماینر را از سال ۹۹ کشف کرده‌ایم و تحویل مقامات قضایی داده‌ایم و تقاضای رسمی برای استخراج رمز ارز به صورت شبانه و مجاز صورت می‌گیرد، اما تخمین‌ها نشان می‌دهد که بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات برق به صورت غیرمجاز در این زمینه مصرف می‌شود.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: برای مقابله با استفاده غیرمجاز از برق، هماهنگی‌های خوبی با پلیس اقتصادی انجام شده است و برنامه‌ریزی جدی‌تری برای شناسایی و کشف دستگاه‌های غیرمجاز وجود دارد.

وی ادامه داد: جرایم سنگینی برای این تخلفات وضع شده و افرادی که از طریق سامانه دستگاه‌ها را معرفی کنند، پاداش خواهند گرفت.و اسامی معرفی‌کنندگان محرمانه باقی خواهد ماند و پاداش به ازای هر دستگاه ماینر معرفی‌شده پرداخت می‌شود.

رجبی مشهدی تصریح کرد: تابستان بسیار گرمی را سپری کردیم و امسال رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید که بر این اساس رشد تقاضا دوبرابر رشد متوسط مصرف در دهه گذشته بود به طوری که ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات به میزان تقاضا افزوده شد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد نیروگاهی احداث شود باید ظرفیت ۹ هزار مگاواتی داشته باشد که نیاز به ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد.

سخنگوی صنعت برق بیان کرد: بر اساس اطلاعات دقیقی که از تخمین قبوض برق به دست آمده استفاده از کولرهای گازی روند افزایشی داشته است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه رکورد سال گذشته را ۴۷ بار پشت سر گذاشتیم که افزایش چشمگیری نسبت به مدت زمان مشابه داشته است، اظهار کرد: هنوز ما در محدوده تقاضای ۷۰ هزار مگاوات هستیم که در این شرایط نیازمند همراهی مشترکان هستیم البته ۳۱.۵ درصد از مشترکان مشمول پاداش صرفه جویی شدند و پویش یا انرژی تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

سخنگوی صنعت برق همچنین به وضعیت نیروگاه‌های جدید اشاره کرد و گفت: نیروگاه‌هایی که تحت ماده ۴ قانون مانع‌زدایی احداث شده و از انرژی‌های سبز استفاده می‌کنند، به شبکه سراسری برق پیوسته‌اند. 

وی توضیح داد: در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه در حال ساخت است و امید است که تا سال آینده حداقل ۳۰۰۰ مگاوات از این نیروگاه‌ها به شبکه افزوده شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان رشد تقاضا به صورت نامتعارف افزایش یافته، افزود: توان وزارت نیرو برای این میزان رشد کافی نیست.

وی گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه، پیش‌بینی شده است که تا پایان این برنامه تقاضا به ۸۵ هزار مگاوات برسد، در حالی که اکنون به حدود ۸۰ هزار مگاوات رسیده‌ایم.

سخنگوی صنعت برق به سوالات مطرح شده درباره گزارش‌های مالی و معاملاتی اشاره کرد و افزود: اطلاعات هفتگی و ماهیانه در سامانه بورس انرژی و شرکت‌های توزیع منتشر می‌شود. اطلاعات مربوط به تأمین مالی پروژه‌ها در حال نهایی شدن است و امیدوار است که ظرف یک هفته تا ده روز آینده این اطلاعات منتشر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه