English

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

تصمیمات ناگهانی و هیجانی به اقتصاد صدمه می‌زند

رئیس سازمان بورس گفت:ایجاد شفافیت و به صفر رساندن عدم تطابق محاسبات باید پیگیری شود و انتشار اطلاعات به صورت گسترده و به‌موقع در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

تصمیمات ناگهانی و هیجانی به اقتصاد صدمه می‌زند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، رئیس سازمان بورس در آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: قصدی برای حضور در این جایگاه نداشتم، تا اینکه وزیر اقتصاد خواستند به این جایگاه وارد شوم و با وجود اینکه تمایلی نداشتم این جایگاه را قبول کردم.

حجت اله صیدی افزود:از بدنه بازار سرمایه هستم و در هر جایی مشغول بودم فعالیت مرتبطی انجام دادم.

وی تصریح کرد: دلیلی ندارد که بازار سرمایه کشور بزرگ نشود و حداقل به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار نرسد. بنابراین با افتخار و انگیزه تصمیم گرفتم در بازار سرمایه این جایگاه را بپذیرم.

حجت اله صیدی با بیان اینکه ۳ مأموریت مهم برای سازمان بورس  داریم گفت: صیانت از حقوق سهامداران، ارتقای کارایی بازار و تسهیل تشکیل سرمایه که اینها به هم مرتبط هستند. در این میان، ارتقای بازار سرمایه موجب صیانت و تسهیل سرمایه‌گذاری می‌شود. 

رئیس سازمان بورس ادامه داد:ایجاد شفافیت و به صفر رساندن عدم تطابق محاسبات مورد دیگری است که باید پیگیری شود و انتشار اطلاعات به صورت گسترده و به‌موقع در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

رئیس سازمان بورس توضیح داد :یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل گزارشگری مالی است و بنا داریم با کمک جامعه حسابداری، پژوهشکده پولی و بانکی و ... این‌ مهم را به نتیجه برسانیم و به الزامات ifrs نزدیک شویم. همینطور بهبود گزارش‌های حسابرسی جهت تحلیل درست و تصمیم گیری درست سهامداران تا محیط منصفانه خرید و فروش ایجاد شود.

حجت اله صیدی تصریح کرد: حاکمیت شرکتی نیز مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و از حالت تشریفاتی به یک نظام واقعی و‌ منظم تبدیل شود، زیرا عدم رعایت آن موجب زیان همه خواهد شد.

وی اظهار کرد:از ابزارهای کاهش ریسک به جز حاکمیت شرکتی، روش برخورد با تصمیمات خلق الساعه و عدم قطعیت‌هاست. تصمیمات ناگهانی و بعضاً هیجانی به اقتصاد صدمه می‌زند.

این مقام مسئول گفت:اتفاق عجیبی که اردیبهشت سال قبل افتاد نباید دیگر رخ دهد.نکته بعدی این است که تشکیل سرمایه باید با روند خوبی صورت گیرد، زیرا نرخ تشکیل سرمایه ما منفی است.

صیدی افزود:باید در سایر بورس‌ها مثل بورس انرژی و کالا نیز جدی‌تر عمل کنیم. برای رسیدن به این سه مأموریت مهم برنامه تهیه کرده و جلساتی خواهیم داشت تا به آن دست یابیم. 

رئیس سازمان بورس یاد آور شد:امیدواریم بازار سرمایه را بهتر از امروز تحویل مدیران بعدی دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه