English

استقبال بریکس از پیشنهاد ایران در زمینه ایجاد زیرساخت مشترک داده‌های مکانی

سومین اجلاس گروه کاری BRICS در زمینه «فناوری‌های موقعیت مکانی و کاربرد آن‌ها» طی روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور ۱۴۰۳در شهر مسکو روسیه برگزار شد

استقبال بریکس از پیشنهاد ایران در زمینه ایجاد زیرساخت مشترک داده‌های مکانی
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در سخنرانی خود، در سومین نشست گروه بریکس در زمینه فناوری‌های موقعیت مکانی و کاربرد آن‌ها، به میزبانی مسکو پایتخت روسیه، ضمن تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این عرصه، پیشنهاد ایجاد زیرساخت مشترک داده مکانی (BRICS SDI ) را مطرح کرد که با استقبال کشورهای عضو همراه شد.

رامین پاپی، رئیس اداره ژئوپورتال ملی سازمان نقشه‌برداری کشور، علی جاویدانه را در این نشست دو روزه که سه‌شنبه 27 شهریورماه 1403 به کار خود پایان می‌داد، همراهی می‌کرد.

این اجلاس توسط وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه با حمایت دانشگاه روسی حمل و نقل(MIIT)، موسسه تحقیقات علمی پایش هوافضا (ISR "AEROCOSMOS") و سرویس فدرال ثبت ایالتی، کاداستر و نقشه‌برداری روسیه (Rosreestr)  برگزار می‌شود.

بریکس، نام گروهی از کشورها به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است و عنوان از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی آن کشورها یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی ساخته شده است. از ۱ ژانویه ۲۰۲۴، شش کشور آرژانتین، اتیوپی، امارات متحده عربی، جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی و مصر، به جمع این گروه پیوستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه