English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

صفر تا ۱۰۰ چک الکترونیکی بانک کشاورزی؛ مزایای استفاده از «چکاد» چیست؟

استقاده از چک الکترونیکی بانک کشاورزی چندین مزایا دارد که «سرعت و سهولت»، «امنیت بالا»، «کاهش خطای انسانی» و «حفظ محیط زیست» ازجمله آنها هستند.

صفر تا 100 چک الکترونیکی بانک کشاورزی؛ مزایای استفاده از «چکاد» چیست؟
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، بانک کشاورزی در راستای اقدام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برای تولید چک امن دیجیتال (چکاد)، چک الکترونیکی منحصر به فرد خود را ایجاد و طراحی کرده است.

چک الکترونیکی بانک کشاورزی، نسخه‌ای دیجیتال از چک‌های کاغذی است که با هدف افزایش سرعت، امنیت و کاهش هزینه‌های معاملات مالی طراحی شده است. این نوع چک به جای استفاده از کاغذ، به صورت الکترونیکی صادر، انتقال و وصول می‌شود و تمام قوانین و مقررات چک‌های کاغذی برای آن قابل اجرا است.

جایگزینی این چک با چک‌های کاغذی چندین مزیت دارد که نخستین مزیت آن، «سرعت و سهولت» است که بر این اساس صدور، انتقال و وصول چک به صورت آنی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه انجام می‌شود. «امنیت بالا» دیگر مزیت استفاده از چک الکترونیکی است که با استفاده از امضای دیجیتال و سامانه‌های امنیتی، احتمال جعل و تقلب در چک‌های الکترونیکی به‌شدت کاهش می‌یابد. همچنین استفاده از این چک باعث کاهش هزینه‌ها شده و حذف هزینه‌های چاپ، حمل و نقل و سایر هزینه‌های مرتبط با چک‌های کاغذی، منجر به کاهش هزینه‌های معاملات می‌شود.

یکی از مواردی که گاهاً در بانک‌ها سبب نارضایتی مشتریان و چالش با کارمند بانک می‌شود، خطای انسانی است،‌ با استفاده از چک الکترونیکی با حذف فرایندهای دستی، احتمال بروز خطا در ثبت و پردازش چک‌ها به حداقل می‌رسد. حفظ محیط زیست دیگر مزیتی است که به وجود آمده و با کاهش استفاده از کاغذ، به حفظ محیط زیست کمک می‌شود.

اما نکته‌ای که بانک کشاورزی را از در بحث چک الکترونیکی از سایر شبکه بانکی کشور متمایز می‌کند، پذیرش غیرحضوری چک الکترونیک سایربانک‌هاست که این خدمت نخستین‌بار در بانک کشاورزی انجام می‌شود. برای نقد کردن چک سایر بانک‌ها نیازی به داشتن گواهی امضای دیجیتال نماد وجود نداشته و مشتریان بانک کشاورزی صرفاً با احراز هویت از طریق حساب یا کارت این بانک می‌توانند نسبت به نقد کردن چک الکترونیک سایر بانک‌ها اقدام کنند.

مراحل بهره‌مندی از خدمات چک الکترونیکی بانک کشاورزی:

1- داشتن حساب جاری دارای دسته چک نزد بانک کشاورزی

2- نصب برنامه "هامون" برای احراز هویت و ثبت امضای دیجیتال از کافه بازار

3- ثبت درخواست چک الکترونیکی در شعبه

4- ثبت درخواست فعال‌سازی مشتری در چابک(چکاد)

5- ثبت و صدور در تارنمای بانک

نکات مهم درباره چک الکترونیک بانک کشاورزی:

اعتبار قانونی: چک الکترونیکی همانند چک کاغذی دارای اعتبار قانونی است و تمام قوانین و مقررات چک‌های کاغذی برای آن قابل اجرا است.

امنیت: برای حفظ امنیت چک‌های الکترونیکی، باید از رمز عبور قوی استفاده کرده و از اشتراک‌گذاری اطلاعات حساب با دیگران خودداری کرد.

سامانه‌های بانکی: برای استفاده از خدمات چک الکترونیکی، نیاز به دسترسی به سامانه‌های بانکی بانک کشاورزی مانند اینترنت‌بانک و همراه‌بانک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه