English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

صفر تا صد وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک کشاورزی برای گندمکاران در قالب طرح «بسته گندم»

بانک کشاورزی در طرح «بسته گندم» تا ۲۰۰ میلیون تومان وام با نرخ سود ۱۷ درصد پرداخت می‌کند. این طرح ویژه گندمکاران است و آنها می‌توانند با ایجاد میانگین حساب مناسب از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 صفر تا صد وام 200 میلیون تومانی بانک کشاورزی برای گندمکاران در قالب طرح «بسته گندم»
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، بانک کشاورزی به‌عنوان یکی از حامیان اصلی بخش کشاورزی، تسهیلات و وام‌های متنوعی را برای کشاورزان در نظر گرفته است.

یکی از این تسهیلات، وام ویژه گندمکاران است که با هدف حمایت از تولید گندم و تامین امنیت غذایی کشور ارائه می‌شود و گندمکاران می‌توانند با ارائه ضامن رسمی و اعتبار شغلی، وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک کشاورزی با عنوان تسهیلات بسته گندم را با نرخ سود ۱۷ درصدی دریافت کنند.

بانک کشاورزی  در طرح «بسته گندم» تا ۲۰۰ میلیون تومان وام با نرخ سود ۱۷ درصد پرداخت می‌کند. این طرح ویژه گندمکاران است و آنها می‌توانند با ایجاد میانگین حساب مناسب از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

شرایط دریافت وام:

متقاضی دریافت این وام باید با ارائه ضامن رسمی یا اعتبار شغلی، ضمانت لازم را برای توانایی پرداخت اقساط به بانک بدهد. البته بانک نیز باید از وضعیت بدهکار نبودن متقاضی به بانک و نداشتن سابقه چک برگشتی مطمئن شود.

دریافت طرح بسته گندم بانک کشاورزی، نیازمند داشتن حساب قرض‌الحسنه، بلندمدت یا کوتاه‌مدت است.

همچنین متقاضی باید مبلغی را با عنوان سپرده در حساب خود قرار دهد. البته بانک کشاورزی به این سپرده، بسته به نوع آن، سود پرداخت می‌کند که نرخ این سود براساس مصوبه شورای پول و اعتبار است.

علاوه بر این‌ها، مبلغ سپرده در بانک مسدود نمی‌شود و وام‌گیرنده می‌تواند از آن برداشت یا به آن اضافه کند، اما باید حداقل بین ۳ تا ۱۲ ماه از زمان افتتاح آن گذشته باشد.

مزایای دریافت وام:

مبلغ مناسب: مبلغ 200 میلیون تومان می‌تواند به گندمکاران کمک کند تا نیازهای مالی خود را برای بهبود تولید برطرف کنند.

نرخ سود مناسب: معمولاً نرخ سود این وام‌ها نسبت به سایر وام‌های تجاری پایین‌تر است.

مدت زمان بازپرداخت مناسب: مدت زمان بازپرداخت این وام‌ها به‌گونه‌ای تعیین می‌شود که کشاورزان بتوانند به‌راحتی اقساط آن را پرداخت کنند.

حمایت دولت: این وام‌ها با هدف حمایت از تولید داخلی و خودکفایی در تولید گندم ارائه می‌شوند.

مبلغ تسهیلات طرح بسته گندم بانک کشاورزی چگونه تعیین می‌شود؟

نسبت مبلغ وام به رقم میانگین سپرده در طرح بسته گندم بانک کشاورزی، برحسب مدت زمان بازپرداخت و میانگین حساب، بین ۱۵۰ تا ۳۵۰ درصد است.

جدول زیر ضریب تسهیلات این طرح با توجه به شرایط سپرده‌گذاری و بازپرداخت را نشان می‌دهد.

شرایط بازپرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک کشاورزی:

بانک کشاورزی برای این طرح تسهیلاتی، ۱۷ درصد سود و مدت‌زمان بازپرداخت بین ۳ تا ۳۶ماهه تعیین کرده است. حال با احتساب سقف ۲۰۰ میلیون تومانی وام، نرخ سود ۱۷ درصدی و مهلت ۳۶ ماهه بازپرداخت، وام‌گیرنده باید در هر قسط، ماهانه مبلغ ۷ میلیون و ۱۳۰ هزارتومان به بانک پرداخت کند.

در پایان مدت سررسید اقساط نیز وام‌گیرنده باید در مجموع مبلغ ۲۵۶ میلیون و ۷۹۹ هزارتومان به بانک بازگرداند که از این مبلغ ۵۶ میلیون و ۶۹۹ هزار تومان سهم سود بانک کشاورزی از این تسهیلات خواهد بود.

چرا وام ویژه گندمکاران اهمیت دارد؟

افزایش تولید: این وام‌ها به کشاورزان کمک می‌کند با تهیه نهاده‌های کشاورزی، ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن، تولید گندم خود را افزایش دهند.

بهبود کیفیت محصول: با استفاده از این وام‌ها، کشاورزان می‌توانند از روش‌های نوین کشاورزی و بذرهای اصلاح‌شده استفاده کنند که منجر به بهبود کیفیت محصول می‌شود.

ثبات بازار: افزایش تولید گندم توسط کشاورزان، به ثبات بازار این محصول و کاهش وابستگی به واردات کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه