English

یک مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

ماجرای پیجر نشان داد سلاح های کشتار شخصی جایگزین سلاح کشتار جمعی شده اند/ هک های سایبری بوی خون گرفتند

حسین امامی، مدرس دانشگاه، در خصوص انفجار پیجر ها در لبنان، گفت: یک ابزار بی خطری مثل پیجر وقتی می شود خطرناکترین بمب همراه، دیگر هر ابزار متصل به امواج رادیویی و اینترنتی می تواند مانند بمب عمل کند. این بدان معناست که شکل جنگ ها در حال تغییر است.

ماجرای پیجر نشان داد سلاح های کشتار شخصی جایگزین سلاح کشتار جمعی شده اند/ هک های سایبری بوی خون گرفتند

حسین امامی، مدرس دانشگاه ، پژوهشگر رسانه های نوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج در خصوص انفجار پیجر ها در لبنان گفت: یک ابزار بی خطری مثل پیجر وقتی می شود خطرناکترین بمب همراه، دیگر هر ابزار متصل به امواج رادیویی و اینترنتی می توان شک کرد که می تواند مانند بمب عمل کند. این بدان معناست که شکل جنگ ها در حال تغییر است. 

سلاح های کشتار جمعی، تبدیل به سلاح های کشتار شخصی سازی شده گشته اند که هوشمند و هدفمند عمل می کنند. از هک سایبری سرقت اطلاعات رسیدیم به هک سایبری برای کشتن افراد مشخص. البته نه اینکه یک اقدام همگانی باشد بلکه شاید هک دستگاه هایی که احتمالا قبلا بمب در آنها کار گذاشته شده بود که روزهای آینده  اطلاعات دقیق تری در این خصوص مشخص خواهد شد.

مرز بین جنگ سنتی و جنگ سایبری در حال محو شدن است و شاهد یک جنگ هیبریدی یا ترکیبی هستیم. 

 استفاده از پیجرها که یک ابزار ارتباطی است  به عنوان سلاح ناقض قوانین حقوق بین الملل ارتباطات است و باید محکوم شود.

 اقدام اخیر اسرائیل قطعا باعث اعمال محدودیت ها و تغییراتی قانونی در زمینه مقررات ارتباطات رادیویی و مخابراتی کشورها می شود. همه اینها شرایط را در جهان و خصوصا کشورهایی مثل ما سخت تر و امنیتی تر می کنند. 

  دولت‌ها باید سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه امنیت سایبری انجام دهند و زیرساخت‌های حیاتی خود را در برابر حملات این چنینی مقاوم‌تر کنند. 

 اتفاق اخیر نشان داد که ایده های همچون اینترنت اشیا در ایران و بسیاری از کشورها، علاوه بر ایجاد فرصت های بی شمار، با محدودیت های جدی امنیتی مواجه خواهد شد. چون اگر قرار باشد، خودروی هوشمند و بدون راننده یا  اشیا در ادارات، کارخانجات، نیروگاه ها، خانه ها و... مجهز به اینترنت و متصل به شبکه شوند پس به سادگی با یک حمله سایبری و با یک دستور به عنوان بمب می توانند عمل کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه