English

جزئیات جلسه وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه در مسکو

به گفته رییس مرکز امور بین الملل وزارت نیرو پروژه سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و روسیه از مسیر کشور آذربایجان یکی از دستور کارهای مهم جلسه وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه بود.

جزئیات جلسه وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه در مسکو
به گزارش خبرگزاری موج

، مجتبی اکبری با اشاره به حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وزرای انرژی کشورهای عضو بریکس اظهار داشت: نشست مشترک وزرای کشورهای عضو بریکس از روز دوشنبه هفته جاری در مسکو آغاز شده و یازده کشور عضو بریکس در قالب تیم‌های شامل مقامات عالی‌رتبه و کارشناسان حوزه انرژی در این نشست حضور دارند.رییس مرکز امور بین الملل وزارت نیرو با اشاره به اینکه این نشست در روزهای دوشنبه و سه‌‎شنبه ادامه دارد، گفت: حوزه‌های مختلفی نظیر انرژی‌های تجدیدپذیر، گسترش هوش مصنوعی در صنعت انرژی و همچنین همکاری مشترک بین کشورهای عضو بریکس می‌پردازد.وی افزود: دیروز بعد از ظهر وزیر نیروی ایران دیداری با وزیر انرژی روسیه داشتند و در حوزه همکاری‌های مشترک از جمله صادرات خدماتی فنی و مهندسی صحبت شد.اکبری تاکید کرد: پروژه سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و روسیه از مسیر کشور آذربایجان یکی از دستور کارهای مهم جلسه وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه بود.رییس مرکز امور بین الملل وزارت نیرو با اشاره به سخنرانی وزیر نیروی ایران در اجلاس بریکس تاکید کرد: همکاری مشترک در حوزه انرژی تجدیدپذیر یکی از محورهای مهم صحبت‌های وزیر نیرو به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست بود.

بر اساس این گزارش نشست وزرای انرژی کشورهای عضو بریکس در قالب هفته انرژی روسیه صبح امروز در مسکو آغاز شد و عباس علی‌آبادی وزیر نیرو به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در این اجلاس حضور دارد.

گفتنی است که شهریور سال ۱۴۰۲ ایران به عضویت سازمان بریکس درآمد. نام گروهی از کشورها به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی آن کشورها یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی ساخته شده است. در ابتدا نام این گروه بریک نام داشت اما پس از پیوستن آفریقای جنوبی، به بریکس تغییر نام یافت. همچنین شش کشور آرژانتین، اتیوپی، امارات متحده عربی، ایران، عربستان سعودی و مصر می‌توانند به جمع این گروه اضافه شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه