English

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

تاثیر حراج سکه در بازار چگونه خواهد بود؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیحاتی را درباره تأثیر حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران در بازار سکه و طلا ارائه داد.

تاثیر حراج سکه در بازار چگونه خواهد بود؟

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به حراج هفتگی سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در روز دوشنبه ۹ مهرماه، اظهار کرد: حراج سکه در بازار تاثیرگذار است اما تاثیرگذاری مثبت آن در بازار نیازمند افزایش عرضه است.

وی افزود: اکنون قیمت حراج سکه و بازار فاصله زیادی با یکدیگر ندارد که به نظر می‌رسد در صورت افزایش این فاصله با نرخ‌های ثابت، این اقدام می‌تواند تاثیر بسزایی در این بازار داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره پلمب سکه‌ها نیز توضیح داد: ۲۰ سال قبل برای جلوگیری از سکه‌های جعلی در بازار فرایند پلمب کلید خورد که این امر یک قابلیت برای عرضه سکه‌های اصل بود اما اکنون برخی افراد سودجو در سکه‌های پلمب نیز تقلب‌هایی از جمله سکه‌های غیربانکی، عیار کمتر، کارت‌های جعلی انجام می‌دهند و آنها را وارد بازار می‌کنند.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از چنین تقلب‌ها و افزایش ضرایب امنیتی، طرح یکسان‌سازی کارت‌ها در سطح اتحادیه و شهرها مطرح شد که باید در کنار آن آموزش و اطلاع رسانی به مردم انجام شود.

بذرافشان در پایان تأکید کرد: برای جلوگیری از خرید طلا و سکه تقلبی، علاوه بر افزایش آگاهی مردم، نظارت‌ها تشدید و با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه