English

سازمان مالیاتی، صادرکنندگان خدمات را از رفع تعهدات ارزی معاف کرد

بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، صادر کنندگان خدمات برای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تکلیفی بابت رفع تعهد ارزی ندارند.

سازمان مالیاتی، صادرکنندگان خدمات را از رفع تعهدات ارزی معاف کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، سید محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی ابلاغیه‌ای از معافیت صادر کنندگان خدمات از رفع تعهد ارزی در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ خبر داد.

در این ابلاغیه آمده است: «به موجب احکام قوانین بودجه سنوات ۱۳۹۸ لغایت ۱۴۰۱ برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات (به جز صادرات محصولات بخش کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹) و استرداد اعتبار مالیات بر ارزش افزوده به صادر کنندگان (صرفاً در سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۳۹۹) در سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شده است. متعاقباً به دلیل تصویب قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ و آئین نامه اجرایی تبصره (۶) بند (ح) ماده (۲) مکرر قانون مذکور به موجب تصویب نامه شماره ۱۷۰۶۲۳ / ت ۶۰۰۷۰ ه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ هیأت وزیران موضوع رفع تعهد ارزی صادرکنندگان در قوانین بودجه سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مورد حکم قرار نگرفته است.

با عنایت به مراتب فوق و از آنجا که مقررات قانون اخیرالذکر در رابطه با صادر کنندگان کالا بوده و از سوی دیگر در قوانین بودجه سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ نیز حکمی مبنی بر لزوم رفع تعهد ارزی صادر کنندگان خدمات درج نشده است، لذا اعطای هر گونه معافیت مالیاتی به درآمدهای حاصل از صادرات صادر کنندگان خدمات اعم از خدمات فنی و مهندسی و سایر حوزه‌های خدمات در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات خدمات به چرخه اقتصادی کشور نخواهد بود.

لازم به ذکر است به موجب مصوبات بیست و سومین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ابلاغی طی نامه شماره ۳/۱۳۳۱۷۰ مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۳ معاون محترم ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مهلت رفع تعهد ارزی کلیه صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی و سایر خدمات در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ حسب مورد، که نسبت به رفع تعهدات خود اقدام ننموده‌اند و همچنین مهلت بهره‌مندی این گروه از صادر کنندگان از معافیت‌های مالیاتی برای یک بار و به مدت چهار ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه مذکور منوط به صدور کوتاژ صادراتی برای آنان تمدید شده است. لذا درصد رفع تعهد ارزی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ صادر کنندگان خدمات پس از پایان مهلت زمانی یادشده (تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۱۳)، محاسبه و در سامانه بهره برداری از اطلاعات مالیاتی بارگذاری خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه