English

وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت سریع ۲۰ درصد پول باقیمانده گندمکاران خبر داد

بنا بر اعلام وزیر جهاد کشاورزی، ۲۰ درصد پول گندمکاران پرداخت نشده و مشکلاتی که در این مسیر است به زودی برطرف خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت سریع ۲۰ درصد پول باقیمانده گندمکاران خبر داد
به گزارش خبرگزاری موج

​، غلامرضا نوری در نخستین نشست زراعت محصولات کشاورزی گفت: با تجربه‌ای که امسال داشتیم ۲۰ درصد پول گندمکاران پرداخت نشده و مشکلاتی که در این مسیر است به زودی برطرف خواهد شد.

وی به مسئولان و معاونان تولیدات گیاهی توصیه کرد در تولید و توزیع و تنظیم بازار پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی دقت لازم را داشته باشند و در بحث کشت هم سعی کنند کشت آنها استمرار داشته باشد تا مشکلی رخ ندهد چرا که با بالا رفتن قیمت یک محصول تمام زحمات دست‌اندرکاران وزارت جهاد کشاورزی زیر سؤال می‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی خطاب به معاونان تولیدات گیاهی گفت: کشت پاییزه را با جدیت دنبال و سعی کنید تولیداتی را که به آن‌ها دست یافته‌اید ادامه‌دار و حتی بیشتر از گذشته باشد. البته در حال هماهنگی برای پرداخت تسهیلات به کشت پاییزه و سایر فعالیت‌ها هستیم. موضوعاتی همچون کشت قراردادی در سایر محصولات را تقویت کنید و به کشاورزان اصرار نکنید در قالبی که ما دوست داریم بیایند و شبکه‌های سنتی فعلی را تقویت کنید. ضمن اینکه جهش تولید در دیم‌زارها را حتما پیگیری کنید.

نوری درباره نهاده‌ها، کمبود کود شیمیایی و کود فسفاته در کشور هم گفت: کود به میزان کافی خریداری شده و به‌زودی در سطح استان‌ها توزیع می‌شود و تلاش کردیم یارانه بذر را برقرار کنیم و با هماهنگی بانک کشاورزی مطالبات افرادی که از سال گذشته طلب‌کار بودند ظرف چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

او از دست‌اندرکاران وزارت جهاد کشاورزی در استان‌ها خواست در توزیع کود در داخل شبکه دقت بیشتری شود چرا که با کوچک‌ترین اشتباهی در آمار زحمات آنها زیر سؤال می‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شورای قیمت‌گذاری فعال شده از همکارانش خواست حتماً به بیمه محصولات کشاورزی دقت بیشتری کنند چرا که یکی از شرایط خریدگندم، بیمه است و سعی کنند بیمه را در سایر محصولات هم گسترش دهند و دادن آمارها، نهایت دقت را بکنند تا مشکلی رخ ندهد.

نوری درباره تسهیلات مکانیزاسیون و تامین سوخت هم گفت: تسهیلات مکانیزاسیون که قطع شده بود مجددا برقرار خواهد شد و برای تامین سوخت با وزیر نفت هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

 

تاکید بر خودکفایی کشاورزی

بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، همچنین سهراب سهرابی؛ مجری طرح خودکفایی گندم ضمن اشاره به اجرای موفق طرح خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی گذشته بر تداوم تولید این محصول راهبردی در سال زراعی جدید ابراز امیدواری کرد.

او در نخستین نشست ستاد زراعت کشور که با حضور مدیران تولیدات گیاهی استان‌ها و اعضای بنیاد ملی گندمکاران کشور برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت امنیت غذایی و خودکفایی فرمودند «مسئله امنیت غذایی از اولویت‌های مهم کشور است و به مناسبت امنیت غذایی، تولید گندم بسیار حائز اهمیت است.»

مجری طرح خودکفایی گندم ادامه داد: دهه ۹۰ و ۱۴۰۰، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ سال‌هایی بود که به خودکفایی رسیدیم که در این سال‌ها میزان اختصاص کود و استفاده از بذور اصلاح شده بیشتر بوده است.

سهرابی با بیان اینکه باید به تولید گندم دوروم در کشور توجه شود، افزود: این نوع گندم در زمینه تنش‌ها، تغییرات اقلیم و آفات مقاوم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه