English

وزیر نیرو در نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس خبر داد

افزایش ظرفیت ۶۰۰۰ مگاواتی برق تا دو سال آینده

وزیر نیرو با بیان اینکه هر نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی ۱۸۰۰ کیلووات ساعت برق در سال تولید می‌کند، گفت: تا پایان سال به تعداد واحدهای تجدیدپذیر کشور افزوده خواهد شد و امیدواریم تا دو سال آینده در مجموع ۶۰۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت را از محل صرفه‌جویی و سایر اقدامات رقم بزنیم.

افزایش ظرفیت 6000 مگاواتی برق تا دو سال آینده
به گزارش خبرگزاری موج
، عباس علی‌آبادی در نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، رفع ناترازی برق در کشور را در کنار پیشبرد بسیاری از امور، مستلزم همکاری و همیاری مجلس شورای اسلامی با بدنه دولت دانست و گفت: من امروز قبول کردم در عرصه خدمت‌رسانی در حوزه صنعت آب و برق وارد شده‌ام و انتظار دارم نمایندگان خانه ملت برای برون رفت از چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی این صنعت در کنار وزارت نیرو قرار گیرند.
وزیر نیرو یادآور شد: برنامه‌های ارائه شده برای صنعت آب و برق در ابتدای دولت چهاردم تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که ۱۰۰ درصد آن مورد تایید نمایندگان قرار گرفت.
وی به در خواست خود از رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: ما به فعالان صنعت برق بدهکاریم و لازم است بدهی دولت به بخش خصوصی تسویه شود تا انتظار تداوم همکاری‌ها وجود داشته باشد. هم‌اکنون بدهی حسابرسی شده به بخش خصوصی 100 همت است.
علی‌آبادی در ادامه تسریع در انجام و پیشبرد امور اداری را درخواست دیگر خود از رئیس جمهور عنوان کرد و اظهار داشت: طبق قانون باید ساخت داخل رعایت شود؛ در حوزه تجدیدپذیرها در حال حاضر ظرفیت قابل توجهی در حوزه تولید برق وجود ندارد و باید ساز و کار توسعه این امر فراهم شود.
وزیر نیرو با بیان اینکه هریک کیلووات نیروگاه خورشیدی، 1800 کیلووات ساعت برق در سال تولید می‌کند، گفت: تا پایان سال به تعداد واحدهای تجدیدپذیر کشور افزوده خواهد شد و امیدواریم طی دو سال آینده در مجموع در صنعت برق حدود 6000 مگاوات افزایش ظرفیت را از محل صرفه‌جویی و غیره رقم بزنیم.
بنا بر این گزارش در پایان این نشست، هر یک از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای بهبود ناترازی صنعت برق پرداختند و وزیر نیرو به دغدغه‌های نمایندگان مردم در مجلس پاسخ گفت.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه