English

مدیر عامل راه‌آهن:

بزودی قطار تهران -وان و تبریز مجدد راه اندازی می شود

مدیرعامل راه آهن گفت: هفته آینده جلسه‌ای با طرف ترکیه برای راه اندازی مجدد قطار تهران-وان و تبریز-وان در این کشور خواهیم داشت.

بزودی قطار تهران -وان و تبریز مجدد راه اندازی می شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، جبار علی ذاکری ، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در نشست خبری آغاز دوره احداث پروژه ریلی کرمان - سیرجان با اشاره به اینکه سالانه ۹.۵ میلیون تن بار در این محور جابجا می‌شود،اظهار کرد: خط ریلی کرمان - سیرجان برای توسعه ناوگان مسافری در مسیر هرمزگان - کرمان تأثیر بسیاری دارد و ۳۲۰ تن - کیلومتر کاهش مصرف سوخت را به همراه دارد.

وی افزود: امروز اولین و بزرگترین سرمایه گذاری زیرساخت ریلی به مبلغ ۷ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان برای اثر بخشی خطوط ریلی منعقد شد. اتصال خطوط ریلی به نقاط چشمه‌های بار یکی از اولویت‌های اصلی راه‌آهن است و به ویژه چشمه‌های بارهای فولادی و نفتی، شیمایی و اتصال به خطوط صنعتی را در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نگاه ملی به اتصال خطوط ریلی داریم و امید است با اثر بخشی طول خط و اضافه شدن به شبکه هم حجم بار کل درآمد مجموعه افزایش یابد.

وی تاکید کرد: به شرکت‌های سرمایه گذاری فراخوان داده‌ایم از روزی که تقاضا دهند ظرف مدت سه ماه پاسخ آنها را دهیم و اگر همکاران در این مدت پاسخ ندهند طبق آئین نامه پاسخ آنها مثبت تلقی می‌شود.

ذاکری گفت: در تبصره ۱۸ برای سال جدید ۳ هزار و۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم که موارد آن از قبل پیش بینی و موارد آن تسهیل شده و سهم دولت پرداخت شده است.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: هفته آینده جلسه‌ای با طرف ترکیه برای راه اندازی مجدد قطار تهران-وان و تبریز-وان در این کشور خواهیم داشت.

وی افزود: به دنبال آن هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن است برنامه را عملیاتی کنیم. بر این اساس هفته‌ای دو قطار در مسیر تهران - وان سیر خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه